Gå til innhold

Antivirus for Palm OS ?

Lilla

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpt en Palm TX. :)

Og lurer på om det finnes noen antivirus programmer eller noe lignenes for den ?

Er det noen som har hatt noe erfaring med dette ?

Det er vel mulig å få virus når man er på nett, spiller vel ingen rolle om det er PC eller PDA.. trur jeg.. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke den store erfaringen med Palm, men tror det er like få eller færre såkalte exploits for PalmOS som Windows Mobile. "Virus" er et flytende begrep. Det har kommet et par-4 Proof of concept (Windows Mobile) - gjerne laget av anti-virus firmaer eller ivrige sikkerhetsintr brukere som demonstrerer for produsentene av operativsystem at det finnes svakheter. Ta en titt/Søk på Kaspersky, F-Secure, McAffe, Bulletguard (Noe slikt) - google: PALM ANTI-VIRUS

Virus fra din PC skader ikke din PDA, og firmaer har som regel filter på innkommende og utgående e-post. Spyware og slikt er heller ikke rettet mot PDAer. Hvis man på en merkelig måte får et Proof of concept "Virus" på sin PDA får man som regel spm om man ønsker å installere det. Det er større sjanse med en Symbian telefon (Smartphones fra Nokia og Sony Ericsson). Det er mer viktig eller større sjanse for at noen prøver å koble seg til tlf via Bluetooth hull. f.eks kan jeg sitte på toget og sende meldinger og filer til de med Bluetooth i Discoverable modus + litt eldre firmware (ROM)

Hei, kjøpt en Palm TX.  :)

Og lurer på om det finnes noen antivirus programmer eller noe lignenes for den ?

Er det noen som har hatt noe erfaring med dette ?

Det er vel mulig å få virus når man er på nett, spiller vel ingen rolle om det er PC eller PDA.. trur jeg.. :hmm:

8156417[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...