Xneon Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) hei... har en trådløs router som jeg ikke får kontakt med den ene pcen på den trådløse delen. jeg er koblet inn med kabel og 2 trådløse pcer, en pc får jeg kontakt med men ikke den andre.... routeren er en belkin.. er det no problem at det er en annen router i mellom før den går til den belkin routern fra den pcen med kabel?? mvh Xneon Endret 14. mars 2007 av Xneon Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Dersom det er 2 routere er det mulig den ikke ligger på samme nettverk. Var ellers litt vanskelig å forstå helt hva du mente Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) hei... har en trådløs router som jeg ikke får kontakt med den ene pcen på den trådløse delen. er det no problem at det er en annen router i mellom før den går til den belkin routern fra den pcen med kabel?? 8156414[/snapback] Den routeren som er mellom bør settes opp som et aksesspunkt+switch og ikke som router. Du programmerer den da først til å ikke dele ut DHCP på LAN (dvs slå av DHCP LAN). Deretter kobler du kabelen fra den andre routeren i en av lanportene (dvs WAN skal ikke brukes). Endret 18. mars 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 hei... kan rette litt på spørsmålet mitt... har en stasjonær pc som går på nettverk med kabel og så har jeg en laptop og en stasjonær som går på trådløst... jeg får kun kontakt med den ene laptopen og ikke den stasjonære på den trådløse delen. har prøvd å koble meg rett i den trådløse routeren. men til vanlig har jeg en switch stående i mellom den trådløse stasjonære med kablet. har installert alt som har med tcp/ip og de greiene der. Mvh xneon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå