Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2007 Det å barbere seg i ansiktet er en kunst, i hvertfall å få det til korrekt. Jeg tror de fleste av oss vil dra nytte av en tråd som omhandler dette relativt kompliserte emnet. Her kan vi diskutere høvler, skum, kremer, teknikker og utveksle tips. Min fremgangsmåte: 1. Dusj - jeg dusjer alltid før jeg barberer meg. Dessuten barberer jeg meg alltid på kvelden. 2. Barberskum - Så masserer jeg inn barberskum, foretrekker Nivea. 3. Barberer: Først tar jeg sidene, slik at jeg har en donut med skum rundt munnen. Deretter tar jeg sidene motsatt vei, for tettere barbering. Så skrur jeg på vibreringen på høvelen og tar rundt munnen. Deretter vasker jeg med varmt vann, før jeg vasker meg med kaldt vann for å lukke porene. 4. Ansiktskrem - Bruker alltid ansiktskrem etter barbering, fortrinnsvis en tykk og oljete. Av og til bruker jeg maske, men det er sjeldnere. Kjør bidrag! Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 14. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2007 Skulle gjerne fått litt skinnskjegg: Er det en myte at å barbere seg mye øker skjeggveksten? Og hva tror folket om den nye Fusion høvelen? Lurer på om jeg ikke skal skaffe en slik. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 14. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2007 Vell, rett etter dusjen. Jeg gjør ikke noe spesielt med barberingen: Gillette barberskum, mach 3, alltid med håra ikke mot. Og når jeg har tatt det meste går jeg over en gang til mens jeg strekker huden. Fuktighetskrem etterpå Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 14. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Jeg prøver å barbere meg rett etter dusjen, men ofte så blir det kun etter å ha skylt ansiktet i varmt vann. Barberskum masseres inn, bruker Gillette til vanlig, kjøper bra barberskum når jeg er ute og reiser. Begynner ytterst på halsen og jobber meg innover, området rundt adamseplet spares til slutt. Samme prosdedyre i ansiktet, begynner ytterst og jobber meg innover, tar barten og haka til slutt. Bruker for tiden Mach3, men har kjøpt meg Fusion-høvelen som tas i bruk når høvelen jeg bruker nå er moden for utskifting. Ellers så vil jeg anbefale alle Aderma Treatmentcream som after shave, hadde tidenes største problem med utslett da jeg var i militæret (måtte barbere meg daglig), og denne kremen gjorde rett og slett underverker. Fås kjøpt på Apotek1. Edit: Må også sies at jeg har en relativt hissig skjeggvekst. Barberer jeg meg på morgenen så klager kjerringa om at det stikker på kvelden. Endret 14. mars 2007 av Rakkerunge Lenke til kommentar
trøls Skrevet 14. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Det viktigste er vel allerede sagt. Videre synes jeg at en barberbørste er et veldig godt verktøy for å få på skummet - mindre skum på hendene. Føles også som skjegget er lettere å rake av etter bruk av børste, men det kan være innbilning. Endret 14. mars 2007 av trøls Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 14. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2007 Det viktigste er vel allerede sagt. Videre synes jeg at en barberbørste er et veldig godt verktøy for å få på skummet - mindre skum på hendene. 8156416[/snapback] Hmm, selges hvor? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 14. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2007 Kjør bidrag! Aight! Gjør stort sett det samme som deg. Men, det er ikke en obligatorisk ting for meg å dusje, før jeg barberer meg. En viktig ting å påpeke, samt presisere, er å barbere med skjegget. Mange tror at man får en glattere ansikt, vel, drar man fingeren oppover så er det glatt den vegen også, men man blir fort rød av å barbere mot. Kanskje kan man få en ondartet skjeggvegst etter hver? Hvem vet. Uansett. Som dere sikkert vet, fra filmen American Psycho, så bruker Patrick Bateman aldri aftershave som inneholder alkohol. Hvorfor? Fordi alkohol eldrer ansiktet fortere. Derfor bruker jeg bare en helt vanlig ansiktskrem etter barberingen, eller smoothing aftershave balm. Vil anbefale settet til Lumene. Veldig bra produkter, samt at det lukter så godt! Lenke til kommentar
trøls Skrevet 14. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Det viktigste er vel allerede sagt. Videre synes jeg at en barberbørste er et veldig godt verktøy for å få på skummet - mindre skum på hendene. 8156416[/snapback] Hmm, selges hvor? 8156470[/snapback] Gud vet. Har prøvd å finne det i Oslo, men det var lite utvalg og svært dyrt. Ebay? Google? Endret 14. mars 2007 av trøls Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 14. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2007 Gud vet, og jeg vet. Nærmeste parfymeri skal vel ha en barberbørste vil jeg tro. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 14. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Jeg pleier å bruke maskin, fordi jeg ikke liker å være helt glatt i ansiktet - vil ha litt "tredagers". Jeg pleier å begynne rundt halsen ved adamseplet og tar langs kjevebeinet og opp langs kinnene. Så tar jeg maskinen på skrå (opp-ned om du vil) og stusser opp mot kinnskjegget (har litt omtrent ned til kanten på øret). Deretter driver jeg å leker med skjegget fremme: lager bart osv. før jeg barberer meg. Så smører jeg meg med fuktighetskrem/after-shave fra Nivea. Noen som har en link med "skjeggfrisyrer"? Er litt keen på å spare til bukkskjegg, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det symmetrisk osv. Endret 14. mars 2007 av EvenT Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2007 Slettet en usaklig post - bra bidrag fra mange. Noen som har nok skjegg til å style det litt da? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 14. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2007 Slettet en usaklig post - bra bidrag fra mange. Noen som har nok skjegg til å style det litt da? Kan få brukbare koteletter, men ikke så mye tykkelse i dem da. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 14. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2007 Slettet en usaklig post - bra bidrag fra mange. Noen som har nok skjegg til å style det litt da? 8156707[/snapback] Kan spare til kinnskjegg, bukkskjegg og "chin curtain" hvis jeg vil, men har ikke fått ordentlig skjegg øverst på kinnene. Så det begrenser seg litt. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 14. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2007 - Smøre skum utover kinnene - Skylle av hendene og fylle vasken med vann - Barbere i alle himmelrettninger - Skylle av - Tørke med håndduk Har gått til innkjøp av den nye 5-blads greia, den river godt. Evt. tar jeg en enkel en: - Skrur på barbermaskina og trykker den mot trynet. Tar av hodene og tømmer den for hår etter hver gang. Bruker ikke noe spesiel teknikk egentlig, litt mot hårene og litt med hårene, så blir det så fint så. Er det partay har jeg på litt aftershave, best foretrukket er Jean Paul Gaultier. Barberer meg egentlig ikke så ofte, et par ganger i uka. Jeg liker å ha litt kosepels. Jeg sparer til trønderbart nå, men vi får se hvor langt det går. Bildet er tatt nå i kveld, er vel kansje påtide å barbere seg igjen gitt. Må vel få dama til å trimme sjegget litt også ser det ut til. Oppfordrer flere til å legge inn bilde av sjegget sitt! Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 14. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2007 Det jeg ikke forstår er hvorfor det har gått ti år fra 3- til 5-blads-høvelen kom på markedet. Hvis det er så mye bedre mener jeg. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 14. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2007 Om noen år har vi vel ein høvel med 10 blad eller noke sånt så den fusion saken er bra greier? tenkte å anskaffe meg ein sånn Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 15. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2007 Slettet en usaklig post - bra bidrag fra mange. Noen som har nok skjegg til å style det litt da? 8156707[/snapback] Kunne lagt ann helskjegg hvis jeg ville, men trives stort sett med tredagers, evt helt barbert. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 15. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2007 Ellers så vil jeg anbefale alle Aderma Treatmentcream som after shave, hadde tidenes største problem med utslett da jeg var i militæret (måtte barbere meg daglig), og denne kremen gjorde rett og slett underverker. Fås kjøpt på Apotek1. 8156355[/snapback] Så denne er å anbefale? Jeg har også en tendens til å slite med sår hals og rødt utslett etter barbering, så jeg er helt klart åpen for forslag som gjør barberingen til en bedre opplevelse! Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 15. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2007 Ellers så vil jeg anbefale alle Aderma Treatmentcream som after shave, hadde tidenes største problem med utslett da jeg var i militæret (måtte barbere meg daglig), og denne kremen gjorde rett og slett underverker. Fås kjøpt på Apotek1. 8156355[/snapback] Så denne er å anbefale? Jeg har også en tendens til å slite med sår hals og rødt utslett etter barbering, så jeg er helt klart åpen for forslag som gjør barberingen til en bedre opplevelse! 8159651[/snapback] Den fungerer utmerket her, uparfymert er den også - så jeg føler jeg kan bruke den uten å føle meg altfor homofil Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 15. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Så denne er å anbefale? Jeg har også en tendens til å slite med sår hals og rødt utslett etter barbering, så jeg er helt klart åpen for forslag som gjør barberingen til en bedre opplevelse! 8159651[/snapback] Den fungerer utmerket her, uparfymert er den også - så jeg føler jeg kan bruke den uten å føle meg altfor homofil 8160056[/snapback] Hmm, det høres lovende ut! Tror kanskje jeg skal gi den et forsøk da Husker du prisen? Endret 15. mars 2007 av Gabi Heinze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå