Leifen18 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hei! Jeg har akkurat lagt merke til at partisjonen min som jeg har Vista på, har liten plass igjen. Det er 1,26GB igjen, og jeg installerer ikke mye på C:... Total størrelse på disken er 30,0GB. Dette kunne jo i og for seg høres veldig greit ut, helt til jeg sier at jeg ikke har installert noe annet enn drivere på C:... Når jeg merker alt som er i C: og velger egenskaper teller den litt over 66 000 filer og 1700 mapper... Totalt diskforbruk 15,3 GB. Så da mangler det nesten 15GB på denne disken... Jeg har på "vis systemfiler" og "vis skjulte filer", er det noen filer jeg ikke kan se, da? Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 OK, nå har jeg undersøkt litt, og funnet filer i windowsmappa som tar masse plass... Disse mappene tar til sammen 15,7GB. Winsxs, SoftwareDistribution, System, System32 og SysWOW64. De tre siste har jeg jo naturligvis hørt om, og vet at skal være der... Den jeg er aller mest skeptisk til, er Winsxs, siden den alene tar 8,35GB, men den oppgir at den har 0 filer i ca et minutt, før den begynner å telle... Og da også naturligvis 0GB... Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Vet ikke om det hjelper noe, men min ferske Vista har 3,5 gig (går fint å telle) i winsxs og 100 megs i softwaredistribution Ingen mystiske tilbakemeldinger om plass på partisjonen. Du har selvfølgelig kjørt scandisk? Endret 15. mars 2007 av Limbeck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå