Gå til innhold

Bestefar trenger "romslig" og robust mus. Ideer?

Anbefalte innlegg

Jeg var nettopp innom min bestefar for å fikse en av hans tilsynelatende evige dataproblemer. Dagens dataproblem lot seg lett løse, fordi problemet var at han har vanskeligheter med å bruke musa fordi han med åra har mistet litt av "finmotorikken" i fingrene. Det faktum at han har ganske store hender hjelper heller ikke mye.

Han har en god gammeldags mus med hjul, som ærlig talt har sett sine bedre dager, og tenkte at det var på tide å skifte den ut med noe bedre.

Så derfor spør jeg dere, kjære HW-frender, om det finnes en stor mus med distinkte knapper som er lett å bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knapper på sidene osv. kan jo enkelt disables ved hjelp av konfig.SW som følger med musen.

Og Windows (- hvis det er det han bruker? -) kan jo justeres, slik at musens "følsomhet" :hmm: blir lavere.

Det finnes også SW som at cursoren "tiltrekkes" av knapper og andre ting det går an å klikke på, men jeg husker ikke i farten om dette bare er noe som følger med enkelte produkter, eller om det kan brukes med alle.

Lenke til kommentar

vi har her på skolen et par elever som har motorik problemer slik at mus kan fort være vanskelig å bruke. til de bruker vi tracker baller som er litt store. disse funker fint til alle personer som har problemer med fin motrikken.

kanske det er noe for han? disse har ofte knapper som ikke er veldig lett å tilfeldig komme borti og som du faktisk kjenner at du trykker dem ned.

ps. jeg var litt skeptisk til denne tråden når jeg første leste emnet... lurte på om den kanskje hadde hørt bedre hjemme i sex/samliv kategorien..

Lenke til kommentar
vi har her på skolen et par elever som har motorik problemer slik at mus kan fort være vanskelig å bruke. til de bruker vi tracker baller som er litt store. disse funker fint til alle personer som har problemer med fin motrikken.

kanske det er noe for han? disse har ofte knapper som ikke er veldig lett å tilfeldig komme borti og som du faktisk kjenner at du trykker dem ned.

ps. jeg var litt skeptisk til denne tråden når jeg første leste emnet... lurte på om den kanskje hadde hørt bedre hjemme i sex/samliv kategorien..

8159350[/snapback]

Hehe lo meg ihjel når jeg leste overskriften andre gang.. :p

Lenke til kommentar

Godt jeg ikke var den eneste som tenkte koffert med en gang jeg så trådtittelen :whistle: (store deler av første posten er egentlig ganske underholdende hvis man bare har skitten nok fantasi ;) )

Anyway, to get to the point: Jeg har en gammal Logitech Mouseman wheel, som er ganske komfortabel hvis du har store hender. Den føles omtrent på størrelse med en kompakt japansk bil, og er ganske høy akkurat under knokene slik at hånden ligger behagelig oppå den.

Mouseman wheel er ikke lenger å finne i butikkene, men MX-400 ser ut til å ha mye av det samme designet rent fysisk, så den kan være verdt å ta en titt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...