inoan Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Jobber mye med Mac på skolen. Går på MI, Stavanger. Bruker Zip endel. Således bruker jeg seff Macformaterte ZIP Disker. Har PC hjemme. Har hørt noe snakk om at Mac-formaterte ZIP kan leses av PC ZIP drive. Noen som veit akkurat hvordan dette funker. Kan jeg f.eks kjøpe en ZIP drive og bruke den, og disken, som normalt mot min Mac på skolen? Takk Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg mener at du kan lese pczipen på macen, men desverre ikke macformatert zip på pcen. Imidlertid så finnes det programmer som lar deg lese en mac zip/disketter på pc... søk på Tucows eller liknende. Lenke til kommentar
inoan Skrevet 11. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2002 Ok. Skulle gjerna hatt noe litt mer presist og håndfast ang. disse programmene. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Hvis man bruker Linux, og har inkludert støtte for Mac-filsystem i kernelen, funker det helt fint å aksessere Mac-formaterte Zip-disketter på PC. Dette har jeg prøvd. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 I tilfelle du IKKE gikk å leste på den linken, så gjør dette: Formater ZIPen hjemme på PCen din (eller velg DOS kompatibel på MACen)..og bruk den. Den vil funke da BÅDE på MAC og PC, siden MAC kan lese PC formaterte ZIPer, Floppies og CD - ROM. End of story. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå