Zolo Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Driv med et script, men dette trenger super user tilgang. Scriptet skal kjøre sshfs komandoer. Kan skrive sudo sshfs ........ og det fungerer, men må da oppgi passord. Ønsker å slippe å oppgi passord dette fordi det skal kjøres under oppstart av maskinen. Noen ideer? Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Legg det som opstartscript? /etc/rc5.d/s99sshfs hvis du har 5 som default runlevel i et debian-system. Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Legg det som opstartscript? /etc/rc5.d/s99sshfs hvis du har 5 som default runlevel i et debian-system. 8173566[/snapback] Nei, vil starte det fra .bashrc slik at det berre blir kjørt når eg logger inn med min bruker. Deretter ser om det er nettforbindelse til aktuelle servere for å mounte mine områder på disse. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 > Nei, vil starte det fra .bashrc slik at det berre blir kjørt når eg logger inn med min bruker. Så hvorfor sa du at du skulle det kjøre ved oppstart av maskina? Den åpenbare løsningen er jo å skru av passord for sudo. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 ja. Rediger /etc/sudoers fila di, slik at din bruker får lov til å kunne kjøre den bestemte kommandoen uten passord. behøver bare å gjelde den kommandoen du vil ha kjørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå