Bompi89 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hei! Lurer på om noen her har prøvd å ta alle 4 realfag det siste året på videregående. Har tenkt å søke medisin, og for å være på den sikre siden, kunne det kanskje vært lurt. Tenkte i så fall å ta 3 Bio som privatist. Er dette omtrent selvmord? Eller rimelig gjennomførbart hvis man er motivert? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Biologi er noe av det enkleste på skolen så nei, det er absolutt ikke selvmord. Lenke til kommentar
Morth Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 3kj derimot.. :O Ikke det enkleste faget å ha som privatist, nei. Lenke til kommentar
Ehtele Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Vet om flere som har gjort det med suksess, så det er helt sikkert ikke umulig. Det kommer vel helt an på hva slags type du er og hvilke lærere du har på VGS. Skal du ha noen av realfagene som privatist, så anbefaler jeg biologi. De andre er for vanskelige. Personlig tok jeg 2Bi og 3Bi som privatist etter VGS, med privatskoleundervsning. Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Tok 2BI som privatist til jul, og det var omtrent den letteste 6'eren jeg har fått. Nå skal jeg ta 3BI, og det er jo så klart vanskeligere, siden det er 5-timers og skriftlig. Men med ganske jevn lesing tror jeg det skal gå greit også. Nå går jeg på NTNU da, men tar litt forskjellig i såkalte Åpne emner, så jeg har omtrent like mye å gjøre ellers som jeg hadde på VK2. Vet ihvertfall om en i parallellklassen på VGS som tok alle fire realfagene (biologi som privatist), og hun klarte seg greit. Lenke til kommentar
cloud85 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg har også tenkt å gjøre det samme neste år, men er usikker på biologien. Vurderer å ta den som privatist eller om jeg skal ha undervisning, vet ikke hva som krever mest. Er det egentlig like greit å ta faget på skole? Man må jo jobbe like hardt om man leser hjemme, som om man må sitte de timene på skolen, må man ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå