Gå til innhold

Anbefalinger for et lavprofils-tastatur

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ønsker meg et tastatur som er i lavprofil, akkurat som bærbare datamaskiner. Vil gjerne at tastaturet har helt standard knapper, altså ikke masse sånt multimedia og slikt, men kanskje et par programmerbare knapper.

Tastaturet kan gjerne ha litt fint design, gjerne svart.

EDIT: Ikke trådløst.

Er det noen her som vet om noe tastatur som oppfyller disse kravene?

Tusen takk for hjelpen! ;)

Endret av Gnutiful
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er hvertfall ekstremt fornøyd med Logitech Ultra X. Største minuset med det jeg har er vel at den ikke har usb, og at jeg synes merkinga av tastene forsvinner litt for fort. Det har ikke så mye å si for meg, men når folk som ikke kan touch skal låne pc'n min, så sliter de litt :p

På tastaturet mitt er 5 av bokstavtastene blanksvarte, og 8 bokstavtaster er såpass slitt at du ikke uten videre vil kunne skjønne hvilken bokstav det skulle vært. Når det gjelder de resterende tastene er de fleste ok..

Nå skal det sies at dette tastaturet mitt har vært hovedtastaturet mitt i over 2år nå.. Nettopp fordi jeg synes det herlig å skrive på =) Men det tok ikke mer enn 1-2mnd før jeg merka at bokstavmerkinger begynte å bli slitt vekk.

Det har vel kommet en Ultra X Flat modell senere som har usb, om usb er den eneste forskjellen vet jeg ikke.

Labtech har også en Ultra-Flat modell jeg synes er ok.. liker denne også pga selve tastaturet er mindre, men det er på langt nært like behagelig å skrive på som logitech'n (men nå er jeg veldig vant til det jeg har fra før).

Lenke til kommentar
Kan også anbefale Hipercomm Aluminium Tastatur.

Har et selv på jobben, og er veldig fornøyd.

8155570[/snapback]

Men egner de seg til gaming? Hører flere klager på tastene men man skal jo ikke tro på alt folk skriver heller.

En kul ide måtte jo vært å kjøpt Hipercomm alu og Hipercomm sort alu og byttet om W,A,S og D-tastene på dem, så kunne du og en kompis hatt hvert deres tastatur med uthevedte WASD-taster (slik som man kan på Steelkeys 6G også b.la.). :thumbup:

Lenke til kommentar
Kan også anbefale Hipercomm Aluminium Tastatur.

Har et selv på jobben, og er veldig fornøyd.

8155570[/snapback]

Men egner de seg til gaming? Hører flere klager på tastene men man skal jo ikke tro på alt folk skriver heller.

En kul ide måtte jo vært å kjøpt Hipercomm alu og Hipercomm sort alu og byttet om W,A,S og D-tastene på dem, så kunne du og en kompis hatt hvert deres tastatur med uthevedte WASD-taster (slik som man kan på Steelkeys 6G også b.la.). :thumbup:

8157592[/snapback]

Jeg vet ikke hvordan det er til gaming ettersom jeg ikke sitter og spiller på jobben :p Logitech sitt har hvertfall fungert fint til gaming.. om man ser bort i fra at tastene blir blankslitte etterhvert.

Edit: Ideen din med bytting av taster var litt stilig.. eneste er at det sorte tastaturet er jo mye fetere enn det i sølv, hvem vil vel ha det i sølv?

Endret av BlackH
Lenke til kommentar

Slenger meg på anbefaling av Logitech UltraX. Har et selv, og det er fantastisk deilig. Minne veldig om tastaturet som er på bærbare, bare at du får med numpad. Kunne forsåvidt vært mindre, men det er så absolutt godkjent.

Vet ikke hvordan disse alu tastaturene som det linkes til er, men de ser veldig fine ut de også :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! ;)

Noen spørsmål til disse tastaturene:

Er Hipercommtastene like lave som Logitechs?

Og hva er forskjellen på de to UltraXene? Liker best den uten den svarte fargen på mediatastene, men er det noen ulemper ved den?

Er det at skriften på Logitechs taster blir borte et stort problem?

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar! ;)

Noen spørsmål til disse tastaturene:

Er Hipercommtastene like lave som Logitechs?

Og hva er forskjellen på de to UltraXene? Liker best den uten den svarte fargen på mediatastene, men er det noen ulemper ved den?

Er det at skriften på Logitechs taster blir borte et stort problem?

8160109[/snapback]

Jeg har tilgode å oppleve at skriften på tastene forsvinner. Nå har jeg bare hatt tastaturet i et års tid, mend et er fortsatt like fint og behagelig som da jeg kjøpte det. Jeg har den delen uten mediatastene, og det faller meg godt i smak. Forøvrig har jeg aldri vært noen freak etter ekstra taster, siden jeg ikke har vendt meg til å bruke disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...