Gå til innhold

anbefaling/forskjell på disse 40" sony lcd

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg lcd tv og vurderer å gå for en av disse: Sony Bravia KDL-40V2500 https://prisguiden.no/product.php?productId=56841 eller Sony Bravia KDL-40W2000 https://prisguiden.no/product.php?productId=53954

Hva er forskjellen på disse to og er den dyreste verd prisforskjellen?

Kommer ikke til å koble pc'n til denne. Skal se på digitaltv + en og annen dvd film.

Har forferdelig liten peiling på dette men ønsker ikke å ende opp med en tv som jeg kommer til å irritere meg over at jeg kjøpte fra jeg putter i strømkontakten. Ønsker en skjerm som gir et skarpt og godt bilde med godt sortnivå.

Takknemlig for innspill/meninger og er åpen for forslag på andre fabrikanter/modeller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen er oppløsning og kontrast. 40W har 1920*1080 (1080P), mens 40V har 1366*768 (720P) oppløsning. 40W har 1800:1 i kontrast, mens 40V har 1300 i kontrast.

Så 40W vil ha bedre sortnivå, selv om 40V også er bra på dette.

Det er bra tv'er begge to. Men til ditt bruk kunne det kanskje vært bedre med plasma.

Lenke til kommentar

Takker for svar! Trodde at plastma var på tur ut og at lcd var det som gjelder nå.... Men som tidligere sakt så har jeg ikke peiling på dette. Hører iallefall at alle elektrobutikkene i mitt område anbefaler lcd. Har ikke så veldig lyst å handle på lokal butikk all den tid man finner samme lcd tv'ene som de selger flere tusen kroner billigere på nett.

Har du noen tips å komme med vedrørende plasma? Hvordan er det med innbrenning på disse panelene?

Glemte og nevne at guttungen nok blir til å spille endel på tv'n.. (konsoll)

Endret av poffer
Lenke til kommentar

Plasma er bedre på film og TV enda, selv om LCD nærmer seg bildekvaliteten styggfort. Grunnen til at elektrobutikkene anbefaler LCD er nok at 8 av 10 solgte TV'er er LCD, og butikkene tjener mer på å selge de.

Panasonic PV60 eller PV600 er kjempegode tv'er, og de er veldig resistente mot innbrenning. Så sant du ikke ser på statiske bilder over lengre tid. Du kan få midlertidig innbrenning, men det finnes programmer på tv'en du kan slå på som fjerner det. Det er også nye modeller av disse tv'ene på gang, PV70 og PV700

Men hva slags konsoll er det guttungen spiller?

Lenke til kommentar

Selv har jeg 40V2500 og er storfornøyd med den. Selv i belyst rom fungerer den utmerket til å se tv med. Dog vil jeg ikke anbefale analog sending eller kabel-tv, da syns jeg det blir dårlig bilde. Parabol selv med scart kabel gir mye bedre bilde.

Hvis jeg skulle kjøpt tv i dag hadde det blitt en 40W2000, enkelt og greit pga pga 1080p kontra 720p på 40V2500. Riktig nok var W2000 veldig dyr da jeg kjøpte min V2500 :cry:

I diskusjonen LCD vs Plasma kan jeg desverre ikke tilføye noe, da jeg har minimal erfaring med plasma over en lengere periode. Vi har en eldre 50" panasonic plasma på jobb, som er knall til å se film på, men dårlig å se tv på.

Eneste jeg kan si er at jeg er storfornøyd med 40V2500, bortsett fra at den ikke har 1080p :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...