Sherra Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) På Facebook, hva vil det si å "poke" noen? Endret 15. mars 2007 av Sherra Lenke til kommentar
snarius Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Poke kan bety svært mykje ulikt. T.d. kan det bety å slå nokon, å snoke rundt eller skubbe forsiktig. Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Trykke med fingeren. *poke* Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Men på Facebook. Der kan jeg f eks velge "Poke Ola". Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Hva faen er 'Facebook'? Endret 14. mars 2007 av J@cob Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Trodde alle hadde facebook! Facebook.com Lenke til kommentar
Anonym2007 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 er det sånn snakke-opplegg ala msn? da vil jeg tro det er det samme som nudge Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Trodde alle hadde facebook! Facebook.com 8155263[/snapback] "over 17 million members worldwide" Joda, "alle" har en Facebook-konto. –verb (used with object) 1. to prod or push, esp. with something narrow or pointed, as a finger, elbow, stick, etc.: to poke someone in the ribs. 2. to make (a hole, one's way, etc.) by or as by prodding or pushing. 3. to thrust or push: She poked her head out of the window. 4. to force, drive, or stir by or as by pushing or thrusting: He poked the fire up. 5. to thrust obtrusively: The prosecutor kept poking his finger at the defendant. –verb (used without object) 6. to make a pushing or thrusting movement with the finger, a stick, etc. 7. to extend or project (often fol. by out): His handkerchief is poking out of his back pocket. 8. to thrust oneself obtrusively: to poke into something that is not one's affair. 9. to search curiously; pry (often fol. by around or about). 10. to go or proceed in a slow or aimless way (often fol. by along). –noun 11. a thrust or push. 12. Informal. a slow or dawdling person; slowpoke. —Idioms 13. poke fun at, to ridicule or mock, esp. covertly or slyly: In her novel, she pokes fun at her ex-husband. 14. poke one's nose into, Informal. to meddle in; pry into: We felt as if half the people in town were poking their noses into our lives. Endret 14. mars 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 *Poke* Du trykker på han med en finger eller en gjenstand. Ikke hardt, men bare et rolig prikk! Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 På super smash brothers på nintendo er det å dytte noen med fingeren, på swords and sandals to er det å dytte noen vekk fra seg Lenke til kommentar
jeeeez Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 IDIOTER....! Trådstarter spør da ikke hva ordet betyr! Men hva som SKJER om man trykker på denne knappen... JESUS.... Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 IDIOTER....! Trådstarter spør da ikke hva ordet betyr! Men hva som SKJER om man trykker på denne knappen... JESUS.... 8160927[/snapback] ok Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 IDIOTER....! Trådstarter spør da ikke hva ordet betyr! Men hva som SKJER om man trykker på denne knappen... JESUS.... 8160927[/snapback] Da må han jo skrive det i førstepost, og forklare hva facebook er. Heldigvis kom du og ryddet opp med en høflig rettelse. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 IDIOTER....! Trådstarter spør da ikke hva ordet betyr! Men hva som SKJER om man trykker på denne knappen... JESUS.... 8160927[/snapback] Han spoerr hva det vil si aa poke noen, og da er det kanskje lurt aa vite hva ordet betyr? Og aa kalle oss idioter passer vel ikke, siden folkene her hjelper traadstarter saa godt de kan. Lenke til kommentar
orginal Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Men INGEN svarer på det han spør om! Ikke at jeg gjør det heller, men jeg brukte litt facebook før, er ikke det å legge inn en kommentar til noens bilder? Altså ikke komentar som kommer under, men man kan merke et felt på bilde og skrive inn en tekst der som vises når andre beveger musa over det feltet på bilde?? Eller var det å "tagge"? :S Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Husker jeg riktig saa faar du bare en beskjed om noen poker deg. Det blir rett aa slett ett hint til at de vil ha oppmerksomhet fra den personen. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 *Homer - Oh no, He's dead! *Bart - Try poking him in the eye with a stick *Homer - Poking... Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Facebook er en profilside, noe ala Myspace/Blink etc hvor man registrerer seg, legger ut bilder av seg selv, legger til de man kjenner og blir kjent med andre. Å poke på Facebook betyr bare at de får en beskjed inne på sin bruker at for eksempel: "Jonas has poked you". Det er ikke så mye mer enn det Lenke til kommentar
Espenhh Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Hva med å lese hjelpesidene på facebook? Lettere enn å spørre her What is a poke?We have about as much of an idea as you do. We thought it would be fun to make a feature that had no real purpose and to see what happens from there. So mess around with it, because you're not getting an explanation from us. Fra http://norwayst.facebook.com/help.php#cat19 Lenke til kommentar
akarno Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Beklager for off-topic, men om jeg hadde registrert meg på den siden, hadde jeg automatisk begynt å spamme venner med "join faceboooook!!" ? Har fått et dårlig inntrykk da jeg får en mail i uken som sier det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå