Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Demontert pc, slår seg ikke på igjen

Anbefalte innlegg

Hei!

Er av typen som ikke er så flink med det tekniske, så jeg har hatt to kompiser som hjalp meg med å sette opp pc'en når jeg fikk den. Jeg skulle nå skifte en HK-vifte som hadde tatt kvelden og jeg måtte desverre ta av HK for at det var to plast-pinskruer som satt under HK mitt. Jeg demonterte alt, tok ut alt av ledninger og skrudde ut HK.

Nå har jeg satt alt på igjen, og nå vil den bare ikke starte opp! Altså, den gir ifra seg en irriterende pipelyd som indikerer at noe er forderdelig galt. Jeg får helle ikke frem noe bilde på pc-skjermen min.

Noen som har erfart noe lignende og kanskje har en løsning? Er det noe jeg har satt i feil, feil vei kanskje? Har fulgt manualen for HK til punkt og prikke.

Jeg har et MSI KT4-Ultra HK.

ATI Radeon grafikk kort.

og jeg beklager hvis det allerede er en lignende tråd her på forumet. Nybegynner! :thumbup:

Endret av oegaard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er piplyden i en sekvens? nesten som morse?

hvis den er det, så skriv inn her hva sekvensen er, så kan det sjekkes opp mot varslings systemet til bioset ditt.

8154831[/snapback]

Som en brannvarsler. "- - - - - - - - - - - "

Lenke til kommentar
Som en brannvarsler. "- - - - - - - - - - - "

8154886[/snapback]

Så den stopper ikke å pipe etter et visst antall pip? Er alle pip'ene og pausene like lange?

8155057[/snapback]

Nei den gjør ikke det. Jeg slår som regel av pc'en når den har stått en stund å pepet. Jeg får heller ikke kontakt med pc-skjermen, den sitter trygt og godt i skjermkortet mitt. Jeg klarte å bryte av feste på sloten som fester skjermkortet, men det skal ikke ha noe å si for at den sitter som støpt i sloten.

Lenke til kommentar
Jeg klarte å bryte av feste på sloten som fester skjermkortet, men det skal ikke ha noe å si for at den sitter som støpt i sloten.

8155174[/snapback]

Sikker på at du ikke har skadet noe i prosessen? Hvilket feste mener du? Mener du en sånn plastklemme på kabinettet som klemmer fast metallbraketten på skjermkortet? Er du helt sikker på at du har fått alle kabler på plass der de skal og at hovedkortet er riktig på plass slik at det ikke ligger an på avstandsstykkene (de sekskantede "mutrene") noen andre steder enn der det faktisk skal.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar
vel AMI (som er BIOS'et som er på det hovedkortet) har så vidt jeg vet ingen slik kode.. lengste feil kode sekvensen den har er 11 korte pip eller 1 langt og 8 korte...

så det er noe annet rart som er feil med den..

8155244[/snapback]

Ja det er det som er så rart, nesten som at noe ikke er satt i rett. :hmm:

Lenke til kommentar
Uten at jeg har sjekket hvilken BIOS det er på ditt kort, så er den eneste BIOS'en som i det hele tatt har en "endless loop"-kode Award. Det tyder på minnefeil. Ta ut RAM-brikken(e) og sett på plass igjen skikkelig (og da mener jeg skikkelig).

8155337[/snapback]

I flg. supportsiden til MSI er det AMI-bios, ikke Award.

Lenke til kommentar
Hva brukte du for å få av vifteklipsene?

8155525[/snapback]

Det stod en standard msi vifte på HK kortet fra før av som sluttet å fungere, jeg kjøpte en ny vifte og satt den i den samme ramma som den gamle stod i.

Jeg har trykket insert når pc'en startet opp og har muligens lokalisert problemet, det er en kabel som skal stå i grafikk kortet mitt som ikke er satt i og jeg finner den rett og slett ikke!

Muligens at jeg sliter med dårlig hukommelse, men jeg kan ikke erindre noe kabel da jeg tok ut grafikk kortet. noen som har et ATI Radeon gr.kort som kanskje kan pointe ut til hvilken kabel det er snakk om? :ermm:

Lenke til kommentar
hvis det er en kontakt med 6 punkter (3 kolonner i 2 rader) så er det en PCI-E srømkontakt, så se etter en slik kontakt på strømforskynningen din.

8156785[/snapback]

Socket A hovedkort har ikke PCI-E...

Mye mulig du har klart å ødelegge hovedkortet, stod du på teppe når du holdt på?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det finnes mange Radeon skjermkort.

Vær vennlig å spesifiser hardware'n din trådstarter.. :)

Det er muligens så enkelt som at du ikke har koblet til molex.

Dersom det er ett eldre skjermkort (9500, 9700) så har det "floppy" (minidrev) strømkontakt..

Er det av nyere dato (9800) så er det "HD" (drev) strømkontakt.

Dersom man ikke kobler til dette på f.eks. 9700Pro "hyler" kortet bra fra seg ja.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...