just-_-me Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 hei hadde en 500GB disk som jeg fra før av hadde formatert, og laget en partisjon på, på 500GB (g:\) men, så skulle jeg på slutten av disken opprette en ny partisjon, på 40Gb (J:\). Jeg brukte Partition Magic til det. Altså, den skulle gjøre: 1. Change file size of g:\ til 460Gb 2. Create partition j:\, på 40Gb. Men, når jeg ree-starter maskinen, og den akkurat hadde begynt med dette, så gikk strømmen! Hvorfor akkurat da?? For når jeg starter opp pc'en igjen, er G:\ blitt "korrupt", uleselig. altså, jeg har tapt ca. 100Gb med diverse data (musikk, filmer, familie bilder (har ikke backup...) ) Jeg MÅ ha tilbake hvertfall familie bildene! Hvordan skal jeg få reddet disken?? (uten at det koster no særlig...) Hjelp!!! Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Her har du div prog... EasyRecovery File Recovery Pro V7.0 (virker utrolig bra) Final Recovery GetDataBack v2.31 o&o disk recovery Recovery My Photos (til bildene) Trenger du å få tilsent programmene på msn etc. kontakt meg på PM eller no;) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Mye mulig de filene er fortapt. Kan jo si mye om det å ikke ha backup, og så i tillegg bruke PM - ikke mye smart. Men det vil jo ikke løse noe. Du kan forsøke gjenoppretteingsprogram. Blant de mest kjente er GetDataBack og EasyRecovery. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Jada, jeg vet jeg burde ha hatt backup av viktige ting... men skal prøve noen av de programmene som er nevnt... Jeg HATER datamaskiner, for de må alltid kræsje eller lage noe krøll... Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) kanskje jeg er heldig, fordi den holder på og gjenopprette 236GB! viste ikke at det var så mye der en gang... men men... får håpe på det beste Endret 15. mars 2007 av just-_-me Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 kanskje jeg er heldig, fordi den holder på og gjenopprette 236GB! viste ikke at det var så mye der en gang... men men... får håpe på det beste 8159427[/snapback] Krysser fingra for deg. Ordner seg nok. Men til en annen gang, ta backup Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 skal hvertfall ta backup av bildene, nå med en gang, etter at den er ferdig med og gjenopprette Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 skal hvertfall ta backup av bildene, nå med en gang, etter at den er ferdig med og gjenopprette 8159451[/snapback] Fungerte det? Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 det merkeligste er at etter 2 reestarter, så funka disken igjen! (er ikke lett og skjønne seg på pc'er....) jeg som har sitti i 17t og venta på at div. programmer skal "recovery lost files" osv. men, NÅ, ASAP, med en gang, skal jeg brenne masse cd'er med masse backup på!! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Bare pass på at strømmen ikke går mens du brenner cd'n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå