Steina Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Jeg trenger noen gode 6x9" eller 8" høytalere til å ha i hattehyllen min. Tenkte 3 veis eller bedre (ikke komponent). Megabillig.com hadde noen 5veis høytalere som jeg har sett på. Jo flere 5veis vil vel dekke flere tone-områder, så dette vil vel være vesentlig bedre enn 3 veis? De høytalerne var veldig billige (1000kr) og ukjent merke, så jeg har egentlig lite troen på de, så jeg trenger andre forslag. Er veldig glad i gode merker ^^ Jeg bruker maks(!) 2000kr på bakhøytalere. Har allerede sprengt 2 par "billige" 6x9", så jeg trenger noe som tåler litt HØY diskant og mellomtone\ bass nå. Jeg har componentsett frontsett, men ønsker gode høytalere bak for å spille på utsiden av bilen også når jeg åpner bakluken. info om min bil og mitt anlegg her Endret 14. mars 2007 av Steina Lenke til kommentar
Defus Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 tja, morel og focal har 6*9 tommere, de burde være av godt nok merke for deg. www.morel.no <-- morel www.iceaudio.no <--- focal Lenke til kommentar
Steina Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Så du har ikke noen gode forslag selv Defus? (Eller andre for den del) Regner med at de fleste har kuttet ut høytalere bak for lydbildet sin fordel? Edit: Rockford @ bilradiospes - Godt og kjent merke. Er dette noe å satse på kanskje? Syntes både morel og iceaudio hadde lite utvalg i nettbutikkene sine. Ønsker mere enn bare 2-veis. edit 2: fjernet noen infinity høytalere jeg linket til Endret 15. mars 2007 av Steina Lenke til kommentar
Badon Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Selv om det er 5 veis trenger det ikke spille flere tone-områder eller penere.. Har hørt flere 2veis som spiller mye penere en 3 og 4veis. Rockford er kjent for å holde mål, Men jeg ville tatt en kikk til på Morel det er saker. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Skulle jeg pekt på noe også ville det vært morel. Men den lille erfaringen jeg har med 6*9 tommere er at jo mindre diskantene på de er jo krassere blir lyden. Men så skyr jeg høytalere bak. Tror jeg hørte en gang et Kicker 6*9 tommer som hørtes ok ut også. Rockford er det ingenting i veien med. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Etter noen kamerater sin erfaring vil jeg ikke ambefale 6x9" høyttalere. Da er det bedre med 6" runde, Du får bedre lyd i dem. Selv kjøper jeg nok noen enkle proson høyttalere fra komplett, 4" til 199 foran og 5.25" til 299 bak. Grunnen til at jeg ikke går for mere enn 5.25 bak er at hattehylla er av stål og at det allerede er 5.25" hull i den. Og det er 4" i døra foran, og hvis 5.25" er dypere enn 4" får jeg ikke plass. Noen som vet om 5.25 er stor dypere enn 4", isåfall hvor mye? Hvis noen har erfaring med Proson Høyttalerne hos komplett så si ifra. Vil ikke ambefale noe da jeg ikke har noe erfaringer med bilstereo. Selv tenkte jeg maks 2000 for fult anlegg med høyttalere foran bak, og en CD spiller med Jack plugg foran, eller med 2xRCA uttak bak så jeg kan lage en jack i dashen og koble til laptop o.l. Da kan jeg bare ta med hele mp3 samlinga på tur. Vet dette ikke har så mye med trådstarters spørsmål å gjøre, men tenkte at jeg likegodt kan spørre her som i en annen tråd. Edit: Jeg har en 6" basskasse til et surround anlegg som ikke funker lengre, så jeg tenkte jeg kunne koble den til anlegget og ha den i bagasjeromet. Veit ikke hvor mye effekt den vil ha, men evt et refleksrør fra kassa og opp i hattehylla. Har sett det før, kan jo være at det har noe å si siden jeg har sett det i større prosjekter. Endret 15. mars 2007 av exin89 Lenke til kommentar
Steina Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Etter noen kamerater sin erfaring vil jeg ikke ambefale 6x9" høyttalere. Da er det bedre med 6" runde, Du får bedre lyd i dem. 8159895[/snapback] Akkurat det er bare tull.. Men noen liker 6x9", og noen liker 8" (runde). Jeg har snakket med folk jeg kjenner som har erfaring, og snakket med folk på bilradiospesialisten i Trondheim, og det er ikke noe "best" sånn sett. Kunne tenkt meg å prøve 8" selv, men da må jeg lage meg en ny hattehylle, siden jeg har 6x9 hull i den.. Endret 15. mars 2007 av Steina Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Det er jo forsåvidt sant. Runde høytalere har bedre lyd enn ovale siden ovale vrenger mer pga formen. Men det vil ikke si at 6x9 er dårlig. For de flytter mer luft enn en rund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå