Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tastaturet fungerer ikke.

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et merkelig problem med PCen min. Tastaturet vil ikke fungere lenger.

Jeg starter PCen på vanlig måte. Hvis jeg trykker på del-kanppen kommer jeg inn i biosen. Men tastaturet vil ikke virke etter at biosen har loadet. Jeg kan ikke en gang trykke på et tast slik at jeg får bootet fra en CD.

Er det noen som har en anelse av hva som kan være gale? Eller har noen tips for hvordan jeg får fikset dette?

Jeg har prøvt med mange forskjellige tastatur og får samme problemt med alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen i forumet :)

Hvilken maskin er dette, en "pakke-PC", eventuelt modell? Siden du kommer inn i BIOS, hva har du prøvd der? Ser du harddisken og de andre enhetene der inne? Går viftene som de skal - er cpu-kjøleren godt festet og er kassa noenlunde ren innvendig?

Prøv og resett jumperen til Cmos (se manual) og sett optimized default i BIOS.

Jeg har aldri erfart at bare porten til tastaturet er kaputt, men det er selvsagt mulig å putte noe inn der.

Lenke til kommentar

Jeg har satt sammen PC en selv. Den har fungert i lenger tid uten noen problem, men så plusselig klikket den. Litt rask info av det jeg kan huske i slengen.

- ADM 2800+ prossessor

- Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB

- 3 Harddisker (200GB+250GB+160GB)

- Abit NF7-S

- DVD brenner

- Sapphire Radeon X1600PRO 256MB DDRII

- Trådløst netverkskort: SMC EZ Connect Wireless G PCI

- Windows XP.

Jeg har prøvd å sette optimized default i BIOS, men får fortsatt samme problemet. Alle vifter fungerer som de skal og jeg finner alt inne i biosen. Jeg kan til og med bruke tastaturet i BIOSen. Men så fort jeg har komt ut av BIOSen og skal prøve å starte windows eller boote fra en CD så vil ikke tastaturet lenger. Lyset som viser at Num Lock er på lyser ennå.

Maskinen sier at windows ikke kan starte opp på grunn av en maskinvare endring. Siden tastaturet ikke virker får jeg ikke startet det opp i sikkerhets modus. Alt ender med en god gammeldags bluescreen.

Jeg har lagt ved noen bilder. Av blant annet bluescreen.

post-124738-1173978169_thumb.jpg

post-124738-1173978175_thumb.jpg

post-124738-1173978182_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...