Gå til innhold

Tv som dataskjerm

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en gammel united tv som jeg har lyst å bruke som dataskjerm. Har koblet inn diverse kabler, og får lyd og skjermbildet fra tven. Det eneste problemet er at skjermbildet og alt annet på tven er i svart hvitt. Sett på innstillingene inne på dataen, der jeg kan bla. ha skjerminnstilling på pal-i, og da blir det farger, bare at det er mange hvite prikker som blinker på skjermen.

Noen som har hatt samme problem og vet hvordan man skal løse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å fortelle det uten å måtte gå inn på linken; det er ikke PCen som avgjør om det kommer farger eller ikke! Grunnen er at S-video og Scart ikke stemmer overens, og TVen må derfor gjøre en del av jobben. Billigere TVer (som United) har rett og slett ikke støtte for farger gjennom S-video/scart, uansett hvor god TV du har. Selv har jeg en Philips 8807 Widescreen på rommet, med 3 scartinnganger. En av disse er av den typen som gjør om svart/hvitt-bildet til farger.

Men med unntak av film så suger det balle å bruke en CRT-TV som dataskjerm ...

Lenke til kommentar
Bare for å fortelle det uten å måtte gå inn på linken; det er ikke PCen som avgjør om det kommer farger eller ikke! Grunnen er at S-video og Scart ikke stemmer overens, og TVen må derfor gjøre en del av jobben. Billigere TVer (som United) har rett og slett ikke støtte for farger gjennom S-video/scart, uansett hvor god TV du har. Selv har jeg en Philips 8807 Widescreen på rommet, med 3 scartinnganger. En av disse er av den typen som gjør om svart/hvitt-bildet til farger.

Men med unntak av film så suger det balle å bruke en CRT-TV som dataskjerm ...

8201349[/snapback]

Ok. Takker for svar. For se om jeg invisterer i ny tv etter hvert da kanskje :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg selger data varer og er bort i dette problemet nesten daglig fra kunder.

Tipper du har ATI kort.

Stemmer det?

Hvis ja, så er problemet oppkoblingen. Som regel alle ATI kort følger det med en overgangs bit S-Video til Komposittkabel, og det er denne du må ta ibruk og koble med kompositt inn i TVen.

Har du ikke den overgangen lenger, så har dem det på de fleste el butikker. Selv kjøpte jeg på Clas Ohlson.

Dersom TVen ikke har kompositt inn, må du bruke en slik scartadapter som har kompositt inn (den er avbildet på den "Svart/hvitt på TV-ut" linken lenger oppe) og koble inn i scart på TVen.

Hvorfor det er slik vet jeg ikke.

Endret av nosync
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg selger data varer og er bort i dette problemet nesten daglig fra kunder.

Tipper du har ATI kort.

Stemmer det?

Hvis ja, så er problemet oppkoblingen. Som regel alle ATI kort følger det med en overgangs bit S-Video til Komposittkabel, og det er denne du må ta ibruk og koble med kompositt inn i TVen.

Har du ikke den overgangen lenger, så har dem det på de fleste el butikker. Selv kjøpte jeg på Clas Ohlson.

Dersom TVen ikke har kompositt inn, må du bruke en slik scartadapter som har kompositt inn (den er avbildet på den "Svart/hvitt på TV-ut" linken lenger oppe) og koble inn i scart på TVen.

Hvorfor det er slik vet jeg ikke.

8204686[/snapback]

Er nok ikke ATI kort. Det er et av HP sine gamle intel graphic media accelerator kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...