Gå til innhold

Hvor billig kan en spillbar PC bli? (max 5K)

Anbefalte innlegg

EA har i sin visdom valgt å ikke gjøre C&C 3 Tiberium Wars kompatibel med Win2K.

Så hvis jeg skal spille det så må enten maskinen scratches og reinstalleres med XP/Vista eller så må jeg skaffe en ny en.

Siden jeg har så mange programmer som jeg bruker og trenger som fungerer helt fint på eksisterende maskin så er det dedikert PC for nye spill som ikke støtter Win2K som er det mest realistiske alternativet.

Men, hvordan skal jeg få det billigst mulig?

Jeg kikket litt rundt og fant et utgangsforslag

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=29698

AOpen F501F 353,-

Apacer DDR2-667 1024 MB 545,-

Intel Pentium 4 631 (3,0 GHz) 562,- kan byttes med C2D senere

Microsoft Windows Vista Home Basic

OEM Engelsk 32-bit DVD-versjon 730,- kun spill så trenger ikke noe mer avansert

MSI GeForce 7600 GT 1074,- Ati er desverre ikke et alternativ. Jeg skal dual-boote til Linux også og der er Nvidia driverne milevis foran Ati

MSI P965 NEO-F 773,- har hørt at 965 er et anbefalt chipsett for senere C2D utvidelse, og Vista lisensen er bundet til hovedkort så ville ha et som kan vare litt hvertfall

Nec AD-7170 245,- kunne spart en hundrelapp på å ikke ha brenner, men kjekt å ha

NorthQ 4001AT, 120mm, 24-pin/PCIe 341,- antar denne leverer nok strøm

Samsung SpinPoint T166 160GB 475,- trenger ikke mere plass, skal bare være spill+linux, ingenting som skal lagres

Som gir den nette sum av 5098,-

Skal jeg handle alt fra to eller tre steder så øker prisen litt, pluss porto og slikt, men det er et utgangspunkt.

Det er ikke noen racer, men burde være nok til å takle C&C 3 og de neste vanlige spillene (håper jeg) samt at det er litt muligheter for utvidelser senere.

Er det noen som ser noen helt åpenlyse feil? Noe som ikke vil funke?

Noen som ser noe mer jeg kan spare på eller har jeg tynt den for mye allerede?

Eller er det kanskje like dumt å bare droppe det og heller kjøpe en Xbox 360 siden mange av de spillene som ikke er Win2K kompatible heretter sikkert kommer på 360 også? (deriblant Tiberium Wars)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vell, har du skerm fra før av så vill vell den pcen der funke, men det er billigere enn en ps3 jo! og det blir ganske referdig sammenligning da xbox og ps ikke kommer med skjerm.

Den brude nok takle det meste spill greit den der, 400 watt burde duge da det ikke er alt for mye strømkrevende der heller. Ville absolutt gått for pcen da denne kan brukes til mye mer enn det konsoller kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...