Wubbable Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Altså, jeg prøver å indexere de sjulte mappene på en disk... For Each Direc As String In My.Computer.FileSystem.GetDirectories("G:\", _ FileIO.SearchOption.SearchTopLevelOnly) If My.Computer.FileSystem.GetDirectoryInfo(Direc).Attributes = _ IO.FileAttributes.Hidden Then MsgBox(Direc & " is hidden") End If Next Men det returnerer ingen... Og hvis det er "If Not", så returneres alle... Vet at "system volume information" og "recycler" er mapper som er sjulte.. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 If My.Computer.FileSystem.GetDirectoryInfo(Direc).Attributes AND IO.FileAttributes.Hidden = IO.FileAttributes.Hidden Then Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Fant det ut Dim lolz As New List(Of String) lolz.AddRange(My.Computer.FileSystem.GetDirectories("G:\", FileIO.SearchOption.SearchTopLevelOnly)) For Each CurDir As String In lolz Dim checkFile As System.IO.DirectoryInfo = My.Computer.FileSystem.GetDirectoryInfo(CurDir) Dim attributeReader As System.IO.FileAttributes = checkFile.Attributes If (attributeReader And System.IO.FileAttributes.Hidden) > 0 Then MsgBox(CurDir & " is hidden") End If Next Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 "If (attributeReader And System.IO.FileAttributes.Hidden) > 0 Then" ? Å herrejemini, det slår meg stadig vekk hvorfor jeg ikke driver med VB. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 "If (attributeReader And System.IO.FileAttributes.Hidden) > 0 Then" ? Å herrejemini, det slår meg stadig vekk hvorfor jeg ikke driver med VB. 8160583[/snapback] Tror du hadde hatt godt av et par måneder med tvangsjobbing i VB jeg :-P Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Tvangsjobbing = nothing gets done Må ha evig med tid på meg hvis jeg skal gjøre noe bra, og ha det kjekt samtidig Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Å herrejemini, det slår meg stadig vekk hvorfor jeg ikke driver med VB. 8160583[/snapback] Ja, det er nok for avansert for deg. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Haha... ja, du kan jo tolke det sånn om du vil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå