Gå til innhold

nvMAX på 4x.xx drivere

Corleone

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde nylig de nyeste driverne fra nvidia (41.09), og oppdaga til min forskrekkelse at nvmax ikke ville kjøre. Det sto at driverne var for gammle eller var ukompatible, så de fleste gjetter vel da at 4x.xx driverne og nvmax ikke går noe særlig godt i lag lenger. Etter min søken fant jeg også ut at nvmax ikke blir utvikla lenger, så 4.01LE er den siste utgaven som noen gang kommer ut *grine* Dårlige nyheter for oss brukere av det geniale nvmax. Rest in peace!

Er det forresten noen som vet om det er noe å hente på å gå fra 3x.xx til 4x.xx serien? Kanskje jeg klarer meg med 30-driverne inn til videre...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Citizenx skrev (2002-12-11 19:45):

Vel, hvis du ikke merka noe ytelsesforbedring så er det vel ingen grunn til å måtte bruke 4x.xx driverne.

Men de fleste fikk jo endel økning på 3dmarken etter at de bytta fra 30 driverne til 40 driverne.

nview hos meg sluttet å virke når jeg prøvde 40.xx driverene. Ved fullskjerm film blir bildet helt vrengt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-11 19:45, skrev Citizenx:

Vel, hvis du ikke merka noe ytelsesforbedring så er det vel ingen grunn til å måtte bruke 4x.xx driverne.

Men de fleste fikk jo endel økning på 3dmarken etter at de bytta fra 30 driverne til 40 driverne.

3d Mark er jo ikke alt.. De sies jo også at de optimaliserte driverne for akkuat høyere 3dmark score.. Og det er jo litt... juks

Jeg bruker fortsatt 30 driverne, brukte 4xx en stund, men byttet tilbake da det non ganger opstod småfeil med MEdiaPlayer og andre programmer. 30 er fortsatt det beste for meg.

Lenke til kommentar

Har også hatt litt problemer med 41.09.. Hadde den første "detonator 40" drivern som kom ut før 41'ern..

Den var beta(husker bare at den var 40.xx), og når jeg prøvde meg på en 3dmark så kom jeg ca. halveis før feilmeldingene kom på besøk.. Bytta til den nye drivern, fullførte 3dmark og fikk en score jeg var fornøyd med.. Så satt jeg her om dagen å spillte CS. Plutselig så legger jeg merke til, til min forskrekkelse, at fps'n min lå mellom 50/60!! Å jeg som vanligvis bare hadde en svingning mellom 99/100 fps!

Har enda ikke gidda å gjort noe med dette..

Lurer bare på om det er andre som har opplevd lignende med driverne?

Lenke til kommentar

Quote:

Ole_bob skrev (2002-12-12 19:33):

Har også hatt litt problemer med 41.09.. Hadde den første "detonator 40" drivern som kom ut før 41'ern..

Den var beta(husker bare at den var 40.xx), og når jeg prøvde meg på en 3dmark så kom jeg ca. halveis før feilmeldingene kom på besøk.. Bytta til den nye drivern, fullførte 3dmark og fikk en score jeg var fornøyd med.. Så satt jeg her om dagen å spillte CS. Plutselig så legger jeg merke til, til min forskrekkelse, at fps'n min lå mellom 50/60!! Å jeg som vanligvis bare hadde en svingning mellom 99/100 fps!

Har enda ikke gidda å gjort noe med dette..

Lurer bare på om det er andre som har opplevd lignende med driverne?

Det høres ut som om du bruker Windows 2000. Problemet ligger i at Windows setter max fps til 60 for å unngå kompatibelitets problemer. Dette fikses lett ved å bruke NVRefreshTool.

Du kan også oppnå høyere fps enn 100 i CS. Det er begrensa til 100, men det kan du stille opp ved en eller annen konsoll kommando, eller å gå i config.cfg å forandre på max_fps. Setter du f.eks. max_fps til 999, så vil du se hva skjermkortet ditt er godt for, da det hele begrenses av det.

Quote:

havegg skrev (2002-12-12 20:57):

Er Nvmax så mye bedre enn
?

Ja, når det kommer til overklokking og div andre innstillinger så synes jeg det. Nvmax trenger nemlig ikke å kjøre i bakgrunnen for at innstillingene skal tre i kraft. Det legger innstillingene i driverne, og fungerer derfor kun på kort fra nvidia. Jeg har hørt og lest at det skal være det eneste programmet som ikke trenger å kjøre for å overklokke skjermkortet. Nå har jo Rivatuner en del andre geniale funksjoner som nvmax ikke har. Alt til sitt bruk sies det :wink:

Lenke til kommentar

RivaTuner trenger heller ikke å kjøres i bakgrunnen. Alt legges i registeret som kommuniserer med driverne direkte.

Mer kan leses i denne posten; Rivatuner d:o)

PS. RivaTuner kan selvsagt brukes slik at det kjøres i bakgrunnen også, men det er valgfritt. De to alternativene er begge beskrevet i linken ovenfor!

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-12-14 13:32 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...