zatux Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg og en kompis er nå i full gang med å lage en ungdomsbedrift rettet mot dataservice. Med mer enn 10 år med erfaring, føler vi oss mer enn kompetente til å kunne yte godt over 90% av alle hverdagsproblemer innenfor kampsirkelen "Ola Nordmann vs. datamaskinen". Forutenom det, så må vi komme opp med ett godt navn, slik at markedsføring blir lettere - og at vi i det hele tatt når ut til Ola. "Ung Dataservice" er vårt beste fantasiinnspill hittil. Likevel sitter vi her å klør oss i pusesjegget... Noen forslag? Setter pris på alt. Lenke til kommentar
Deosl Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 "Ung Dataservice", hva skjer når dere ikke er unge lengre? Nei, å finne på et navn for firmaet sitt er noe personlig mener jeg. Ta noe latinsk eller noe i den rettningen... Lenke til kommentar
zatux Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Selv om jeg aldri skal bli voksen, og for evig ung; Det blir i all hovedsak noe vi kommer til å konsentrere oss om i år, og i sommer, for å ha noe å gjør på. ^^, Blir vell neppe noe evigvarende prosjekt. Men takk for tipset. Skal se på det. :-) Lenke til kommentar
doofhetz Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Ville ikke anbefalt å velge noe latinsk navn på ungdomsbedriften. Det er gjerne tøft og fengende, men det sier ikke noe om hva bedriften driver med. Som ungdomsbedrift har dere lite eller ingen midler til å markedsføre bedrifen, så det letteste er å ha et navn som sier direkte hva dere faktisk driver med. Store internasjonale konsern som har valgt et latinsk navn, som f.eks Nike, har brukt mangfoldige hundre millioner på å markedsføre logoen og navnet, sånn at folk med en gang tenker fotball/trening etc. når navnet/logoen dukker opp. Keep it simple er mitt beste råd. For all del ha med noe ala "Dataservice" i bedriftsnavn, evt. skriv "Datasørvis" for piffe det litt opp (såvidt jeg vet er det lovlig skrivemåte). Ellers har vel jeg ikke så mange gode forslag. Er ikke helt i det kreative hjørnet. Prøv med initialene til hver av dere eller kanskje stedsnavnet der dere bor etterfulgt av "Dataservice ub". Andre forslag "Datahjelpen ub", "Din Datahjelp". -d Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Noen jeg kommer på i farta: Dataklinikken UB Datamekanikerne UB Dataverkstedet UB Datareperatørene UB Og en noe cheesy en til slutt: Doktor Data & Co Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå