Kuldesjokk Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hei. Har en original TT kandalf radiator... Skulle gjøre litt med pc'n i dag og da knakk niplene... Kan bruke radiatoren, men den lekker litt... Så lurte på om noen har peil på om niplene kan byttes ut eller om man kan fikse det på en annen måte? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Har du knukket nipelene?! Sikker på at du har knuket nipelen, den er jo av stål. Men niplene kan uansett lett skivtes ut. Har du bilde av hva du har knukket? Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Skal se om jeg får tatt et bilde... Men den tynne stygge kobberen slo seg vrang så den har et hull i seg.. Knekk var kanskje overdrevet. Men lekker gjør det. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Om det er kobber røret som går i radiatoren så er det litt værre. Om du har vridd den så mye at det er hull i den, så kan du vel prøve å tette hullet, skal du siftten den, lodde på nytt rør, og bøye det til. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Vel fikk ikke tatt noe bilde. Umulig og komme til også bruker jeg pc'n Men det er kobberet på nippelen som har fått hull.... Ser ikke ut som at mine nipler kan skrus ut Husk vi snakker trippel radiatoren... Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Ok. Dette er en nippel. Den er støpt i stål, så den er veldig vanskelig å knekke. Nippelen skrus fast på radiatoren på disse to knottene som vist på bildet. Disse knottene er igjenn loddet til kobber røret som er selve radiatoren. Vil tippe du har ødelagt selve kobber røret, og da er det litt ille, da må du enten tette det, eller bytte ut den rør delen. Vet det er en 120mm radiator, men den er bygt opp på samme måte som din. Endret 14. mars 2007 av Hellemyr Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Der tar du skammelig feil For her er det enden av kobber rørert man skal koble fast slangen på.... Skal se om jeg finner bilde av min radiator Edit: det bendet ut til gjengene. På en måte disse man skal feste slangene på... Bare at de går rett opp og ned... Endret 14. mars 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Fant ut at det er meget spesiell løsning at man ikke har en nippel på enden... Så sendte mail til thermaltake så får jeg se hva slags svar jeg får. Men noen som kan anbefale en ny radiator eventuelt? Kan jo fikse denne, men hadde vært fett med enda en trippel Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Så på noen bilder at radiatoren, ser ut som at det er en sort gummislange som bare et dyttet på kobber røret og festet med slangeklemme, uten noen form for nipeler, er det sån det er? Ossen har du klart å ødelegge noe om da? skulle du prøve å bøye kobber røret? Du kan vel også kansje bare dytte den sorte slangen lengere ned på røret, så den dekker det lille hullet? Men tror du vil merke fint lite på temperaturer med en extra radiator, den holder i massevis den du har. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Skulle gjøre som Drbo... Legge 3/8 Id slange utenpå... Så ble det hull når jeg skulle fikse til... Vet at jeg må ha vært uforsiktig... Men hva kan jeg gjøre for å fikse det? Prøvde å dytte slangen så langt som mulig. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Trenger nesten noen bilder for å se ossen det hele er satt sammen og ossen hullet ser ut. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Skal se hva jeg får gjort i løpet av dagen. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Vel har sett litt på problemet og hvis jeg truer de slangene langt nok inn så funker det! (siden begge hadde hull og bare en lekker) Så skal prøve å få den andre like langt inn etterpå. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Ok. Glemte å ta bilde, men hullet er akkurat der hvor røret blir større så får ikke tredd slangen over Skal prøve å varme opp slangen også tre den lenger ned i morgen. Da blir det bilder, hvis jeg husker det Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Ok. Glemte å ta bilde, men hullet er akkurat der hvor røret blir større så får ikke tredd slangen over Skal prøve å varme opp slangen også tre den lenger ned i morgen. Da blir det bilder, hvis jeg husker det 8156815[/snapback] Hva med å tette igjen med selvvulkanisernde teip og evt litt silikon? Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Den var ikke så dum Bare sette Sette ett eller annet nedi røret også sprøyte på litt silikon... Takker for tipset! Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Ikke sett noe ned i røret! Da tetter du jo insiden av det. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Sette noe ned i røret for at jeg ikke skulle få silikon inn i røret var vel det jeg mente var bare vannvittig dårlig forklart. Men tok og stripsa å styra på litt her... Er tett foreløpig, blir silikon i morgen. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Da var jeg ferdig med å leke meg med silikonen. Og det holder seg jammen meg tett nå Fyrte på litt på andre risky steder også, at jeg ikke har tenkt på silikon før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå