Gå til innhold

TT kandalf radiator, nipler knakk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok.

post-107396-1173887210_thumb.jpg

Dette er en nippel. Den er støpt i stål, så den er veldig vanskelig å knekke.

Nippelen skrus fast på radiatoren på disse to knottene som vist på bildet.

post-107396-1173887488_thumb.jpg

Disse knottene er igjenn loddet til kobber røret som er selve radiatoren.

Vil tippe du har ødelagt selve kobber røret, og da er det litt ille, da må du enten tette det, eller bytte ut den rør delen.

Vet det er en 120mm radiator, men den er bygt opp på samme måte som din.

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

Der tar du skammelig feil :) For her er det enden av kobber rørert man skal koble fast slangen på.... Skal se om jeg finner bilde av min radiator :yes:

Edit: det bendet ut til gjengene. På en måte disse man skal feste slangene på... Bare at de går rett opp og ned...

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Fant ut at det er meget spesiell løsning at man ikke har en nippel på enden... Så sendte mail til thermaltake så får jeg se hva slags svar jeg får. Men noen som kan anbefale en ny radiator eventuelt? :p Kan jo fikse denne, men hadde vært fett med enda en trippel :p

Lenke til kommentar

Så på noen bilder at radiatoren, ser ut som at det er en sort gummislange som bare et dyttet på kobber røret og festet med slangeklemme, uten noen form for nipeler, er det sån det er?

Ossen har du klart å ødelegge noe om da? skulle du prøve å bøye kobber røret?

Du kan vel også kansje bare dytte den sorte slangen lengere ned på røret, så den dekker det lille hullet?

Men tror du vil merke fint lite på temperaturer med en extra radiator, den holder i massevis den du har.

Lenke til kommentar
Ok. Glemte å ta bilde, men hullet er akkurat der hvor røret blir større så får ikke tredd slangen over  ;)  Skal prøve å varme opp slangen også tre den lenger ned i morgen. Da blir det bilder, hvis jeg husker det  :p

8156815[/snapback]

Hva med å tette igjen med selvvulkanisernde teip og evt litt silikon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...