Tommy T Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hei Noen som kan fortelle meg: Hva som skjer dersom jeg mister en tinnsoldat ned i en løsning av sølvnitrat_ og En gull ring i en løsning av jernklorid? Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Bumper denne (fjortentegn) Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Du må bruke løselighetstabellen i kjemi-formelboka di. Der står det at alle nitrater er lettløselige, så tinn (Sn) kan ikke danne/felle ut noe med nitrationet. Du må i tillegg undersøke reaksjonen mellom Gull (Au) og klor (Cl). Gir dette en felling? (Tungtløselig eller uløselig salt?) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Du må bruke løselighetstabellen i kjemi-formelboka di. Der står det at alle nitrater er lettløselige, så tinn (Sn) kan ikke danne/felle ut noe med nitrationet. Du må i tillegg undersøke reaksjonen mellom Gull (Au) og klor (Cl). Gir dette en felling? (Tungtløselig eller uløselig salt?) 8156952[/snapback] uhhh er ikke tinnsoldaten og gullringen harde da? Når det gjelder gull så løses det bare av kongevann, det er fordi salpetersyren oksiderer gullringen mens kloridionene i saltsyre lager kompleksioner med gullionene. Når det kommer til tinn i agno3 må du slå opp i spenningsrekka og finne ut om redoksreaksjonen går, om tinn blir redusert til sn2+ (er vel det som var ladninga? tatt rett ut av huet såd et er sikkert feil) er ikke helt stabil på dette men er noe i den dur edit: tror jeg må repitere kjemien gitt Endret 14. mars 2007 av Admin'c Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Ok takk skal se hva jeg får til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå