Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er du gutt og har "pupper"?

Ni kon

Anbefalte innlegg

Ellers, et spørsmål fra meg, noe jeg har lurt på en stund. Hvordan vil testosteron hos en mann injesert ved sprøyter (aKa anabole steroider) føre til økte østrogen-lagre? Er det fordi kroppen vil ha en balanse og dermed selv produserer mer østrogen for å kompensere for de økte testosteronnivåene?

Edit: leif

Du er inne på noe der. Kroppen merker at det er for stor mengde testosteron(egentlig et hormon som ligner veldig på testosteron i sammenheng med steroider) og omdanner dette til østrogen. Og dette fører da med seg såkalte 'androgene' bivirkninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers, et spørsmål fra meg, noe jeg har lurt på en stund. Hvordan vil testosteron hos en mann injesert ved sprøyter (aKa anabole steroider) føre til økte østrogen-lagre? Er det fordi kroppen vil ha en balanse og dermed selv produserer mer østrogen for å kompensere for de økte testosteronnivåene?

Du er inne på noe der. Kroppen merker at det er for stor mengde testosteron(egentlig et hormon som ligner veldig på testosteron i sammenheng med steroider) og omdanner dette til østrogen. Og dette fører da med seg såkalte 'androgene' bivirkninger.

feil. tar/bruker man steroider slutter kroppen å lage testosteron selv etterhvert, ettersom man får det man "trenger" uten at den lager det. Bruker man det over en lengre periode slutter kroppen å produsere det helt.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Poledancer

Alle steroider er avarter av Testosteron. Testosteron aromatiserer. Aromatisering betyr at noe av testosteronet konverteres til østrogen eller prolaktin. Dette skjer ved at stoffene kobler seg til, ikke bare reseptorene for testo, men også reseptorene for østrogen.

Hvis dette skjer å cellene i brystene kan gyno utvikle seg.

blir ikke "mantits" også ofte brukt...?

:love:

Jeg trodde mantits refererte til fett, som ikke har med kjertler og østrogennivåer å gjøre. Altså at etter hvert som en mann(eller kvinne) blir overvektig/legger på seg fett vil noe legge seg på brystene naturlig nok. Visste ikke at det fantes noe slikt som pupper hos menn av en annen grunn enn dette, så førstepost var veldig interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...