Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er du gutt og har "pupper"?

Ni kon

Anbefalte innlegg

Fortvil ikke!

Mange gutter går rundt med hengepupper i ulik grad.

Det medisinske ordet er Gynecomastia

Gynecomastia er en ikke-tilbakevirkende tilstand der det er utviklet fettvev under/rundt brystvortene. Det forårsakes hos menn for høyt nivå av kvinnelige kjønnshormoner, nærmere bestem østrogen. Utviklet vev vil bli værende.

Plastisk kirurgi er eneste alternativ. Prosedyren rundt denne typen plastisk operasjoner, vil jeg si er god. Kirurgene er jevnt over dyktige og rutinerte, og faren for komplikasjoner er ganske så liten. Et slikt inngrep burde være enkel og grei skuring. Det koster imidlertid å få inngrepet utført.

I den grad du overfor lege kan vise til psykisk belastning/mentale problemer grunnen utseendet av dette, så kan det være muligheter for å få treygdekassen til å dekke dine utlegg i forbindelse med et eventuelt inngrep med dertil fjernelse av uønsket fettvev.

Sier Jojhn Gunnar Oppheim

Ekstremtilfeller kan se slik ut:

00002431.jpg

Bildesøk på yahoo!

Plastikkirurgi.no hadde dette om saken

Siden mange av dere der ute kanskje sliter med dette, tenkte jeg å lage en informativ tråd slik at dere ikke tror det ikke finnes hjelp, for det gjør det!

Jeg tok en rask telefon til Volvat Medisinske Senter, og de utfører slike operasjoner.

Hvis du velger å gjøre dette:

3 dager så kan bandasje erstattes av strammende vest og du kan dusje.

Som du skal gå med i 4-6 uker

Du må selv skaffe kompressorvest.

Volvat sender og brosjyre om du ønsker dette.

Volvat fjerner fett samt en kjertel, noe som koster deg raske 25 000 NOK.

Setter pris på om flere kan undersøke denne saken med andre sentre og kan komme med informative innspill :)

Og før noen kommer med spydigheter skal jeg selv utføre operasjonen, da jeg har en lettere utgave av Gynecomastia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint om en moderator rydder opp i innleggene over.

Gynecomastia er synlig uansett hvor mye du trener eller jobber for å få de vekk. Enkelte som henger på treningsstudioet har kanskje hørt uttrykket "Bitchtits", som da er en slengbemerkning på fenomenet. Flere norske bodybuildere har gjennomgått en operasjon for å få fjernet både fettvev og kjertel.

Enkelte idioter tror det er mulig å trene bort en kjertel

Lenke til kommentar
Fint om en moderator rydder opp i innleggene over.

Gynecomastia er synlig uansett hvor mye du trener eller jobber for å få de vekk. Enkelte som henger på treningsstudioet har kanskje hørt uttrykket "Bitchtits", som da er en slengbemerkning på fenomenet. Flere norske bodybuildere har gjennomgått en operasjon for å få fjernet både fettvev og kjertel.

Enkelte idioter tror det er mulig å trene bort en kjertel

8152890[/snapback]

Noen anabole steroider har den effekten ja, du skulle ha brukt en som ikke har den effekten(over lang tid) hvis du boler.

edit: Nå fjerna noen innlegget mitt som motbeviste deg angående boling og boletiss, jaja.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Bundy: du har null peil og det fint om du holder kjeft. Lover å starte en tråd om de som har små tissfanter slik at du kan få hjelp med problemet ditt. Dog kan du kanskje sette deg litt inn i saker og ting før du på død og liv må delta på alle tråder

Lenke til kommentar

En bekjent av meg har foretatt en slik operasjon. Han er overvektig samtidig så tror det nok bidro til hans "manboobs" i større grad.

Ser at vedkommende du har lenket bilde til, har strekmerker. Denne personens muligens (tidligere)overvekt må jo ha bidratt med utviklingen av puppene ytterligere.

..og ja: man kan få strekkmerker av styrketrening også..

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Fortvil ikke!

Mange gutter går rundt med hengepupper i ulik grad.

Det medisinske ordet er Gynecomastia

Gynecomastia er en ikke-tilbakevirkende tilstand der det er utviklet fettvev under/rundt brystvortene. Det forårsakes hos menn for høyt nivå av kvinnelige kjønnshormoner, nærmere bestem østrogen. Utviklet vev vil bli værende.

8152842[/snapback]

Hengepupper på gutter trenger ikke å være Gynecomastia. Dette er mye forvekslet. Gynecomastia er overutviklede kjertler i brystet og ikke bare fettdannelse. Fett kan man trene bort. Men kjertlene må fjernes med kirurgisk inngrep.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Infoside_Thailandske hospitaler

Hva med å vurdere en operasjon i smilets land? Skyhøy kvalitet, litt billigere kanskje, og overskuddet kan jo brukes på litt ekstra ferie.

Var forøvrig ikke klar over denne "lidelsen", så da lærte jeg noe nytt idag.

Husker en rabiat skipper som jeg var så heldig å jobbe sammen med. Han hadde de megamuggene, ja de var faktisk gigantiske. I tillegg var han ca. to meter høy, hadde et skikkelig pulserende magesår og en skarpladd AG3 i rorhuset. Gjett om jeg sov godt om natten ... :ph34r:

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
Gjest Gjest
Sliter selv med dette problemet og har tenkt til å ta en operasjon på en privat klinkikk.

Er det noen som vet hvor lang ventetid det er før man kan opereres?

Ja, jeg tenkte også på og ta en slik opperasjon, det er veldig dyrt på en privat klinikk, koster flere tusen kroner, men da slipper du den ventetiden jeg har nå, jeg venter på tilbakemelling om jeg kan ta opperasjonen gjennom en offentlig klinikk, da får jeg jo det gratis, siden jeg sliter veldig med dette, har ikke badet offentlig på 2-3 år så :(

så dere der ute som "lider" av dette, dere er ikke alene

men på en privat klinikk kan du få en time når du selv ønsker, tror det max er en ukes ventetid, meeen, da må du ha rundt 25 000 kroner liksom, og det er litt i det meste laget for meg ^^

Lykke til forresten:D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Guest_robz_*

Hvor er det man kan starte? Kan man gå til privat lege eller oppsøke plastisk kirurg... Skulle ønske det var bedre oppfølging på dette, for det sliter veldig på psyken. Særlig i ungdomsalderen. Hvor mye koster det ca?

Lenke til kommentar
Bundy: du har null peil og det fint om du holder kjeft. Lover å starte en tråd om de som har små tissfanter slik at du kan få hjelp med problemet ditt. Dog kan du kanskje sette deg litt inn i saker og ting før du på død og liv må delta på alle tråder

Blir litt galt av deg å be andre om å sette seg inn i saker når du selv gir feil informasjon om anabole steroider.

Ingen steroider har den effekten av penisen krymper. (pungen kan krympe midlertidlig, og det er sikkert slik denne myten oppstod)

Lenke til kommentar
Hvor er det man kan starte? Kan man gå til privat lege eller oppsøke plastisk kirurg... Skulle ønske det var bedre oppfølging på dette, for det sliter veldig på psyken. Særlig i ungdomsalderen. Hvor mye koster det ca?

Gå til fastlegen din, så får du henvisning videre herifra.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har også dette problemet, gikk til legen om dette å han så bare rart på meg og undersøkte (var litt sært å ha en mann kna meg på puppene i over ett minutt) før han sa at det var normalt for menn å ha kjertelvev i brystene.

Jeg skal nå inn å ta ultralyd på sykehuset, håper virkelig jeg får dekket operasjon for ellers blir det sinnsykt dyrt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest oneNEWenel

eg er 16 år, favoritt hobbiane mine er svømming og idrett, som fører til at eg må ta av meg t-skjorta i gadeoben nesten kvar dag. på grun av min gynecomastia har eg måtta sjule det og no er eg redd kvar gang eg må dusje. tørr ikkje sei det til noko, ikkje foreldre, venner eller legen. hjelp!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Etter å ha tatt ultralyd på sykehuset fikk jeg bare høre av han som undersøkte meg (som forresten aldri sa brystvorte, bare "nipplen") at ingenting var galt. Jeg har altså ikke kreft eller noe lignende. Jeg hørte ikke mer fra fastlegen min etter dette, men jeg tviler sterkt på at han går med på at jeg skal få dekket operasjon. For meg så føles det ut som han ikke er en så veldig engasjert lege, siden jeg har hatt lignende erfaringer med han siden da.

Nå tror jeg nok at jeg skifter fastlege, men er det noen som vet om det er et utgangspunkt de regner ut fra? Går det mest på størrelsen på kjertlene eller det psykiske?

For meg så har det mye med at jeg slet veldig med ømhet i brystvortene tidlig i puberteten, og selv om de ikke er så følsomme lenger så er jeg fortsatt veldig bevist på kontakt mot de.

De vokst en del de siste årene og av og til kribler de litt, det i tillegg til at jeg ofte ser de alt for godt når jeg har på meg visse klær gjør at jeg tenker på de hver dag.

Jeg har ikke et ekstremt eksempel på gynokomasti, men jeg trener og er opptatt av hvordan jeg ser ut så jeg vil veeeldig gjerne opereres.

Noen bilder

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Endret av Compsognathus
Lenke til kommentar
Gjest Guest_kkk_*

Jeg tok operasjonen for et år siden.Var hos fastlegen min og han bare viste meg ventetiden på forskjellige sykehus og det var ikke snakk om å undersøke eller noe. Jeg valgte colleseumklinikken i oslo.Det var ca 6 måneder ventetid.Jeg er 100%fornøyd med operasjonen.Du bør nok bytte fastlegen din.håper det hjalp.

Lenke til kommentar
blir ikke "mantits" også ofte brukt...?

:love:

Jeg trodde mantits refererte til fett, som ikke har med kjertler og østrogennivåer å gjøre. Altså at etter hvert som en mann(eller kvinne) blir overvektig/legger på seg fett vil noe legge seg på brystene naturlig nok. Visste ikke at det fantes noe slikt som pupper hos menn av en annen grunn enn dette, så førstepost var veldig interessant.

Ellers, et spørsmål fra meg, noe jeg har lurt på en stund. Hvordan vil testosteron hos en mann injesert ved sprøyter (aKa anabole steroider) føre til økte østrogen-lagre? Er det fordi kroppen vil ha en balanse og dermed selv produserer mer østrogen for å kompensere for de økte testosteronnivåene?

Edit: leif

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...