Gå til innhold

Støtter Abit AW8D Dual Core?

b-fake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HEi!

Støtter Abit AW8D dobbelkjerneprosessorer fra Intel?

8152644[/snapback]

ta deg en titt her Cpu support

Description: Intel 975X / Intel ICH7R Express Chipset, designed for Intel Pentium 4 LGA775 processors with1066/800MHz FSB. Support Intel Pentium Processor Extreme Edition and Intel Pentium D Processor with Enhanced Intel SpeedStep Technology. Dual PCI-Express X16 slots (Dual ATI CrossFire VGA cards), ABIT Guru Technology, Silent OTES Technology and AudioMAX Technology.

fant det i værtfall ,, orker ikke skjekke mer

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar
Så den støtter E6600, E6700 osv?

Nei, ikke Core 2 Duo dessverre. Det kan du enkelt sjekke på siden til kortet Her og velge CPU under Compatibility Information.

edit: Jeg stussa litt på hvorfor AW9D støtter både Core 2 Duo og firekjerner (Quad Core) med samme brikkesett. Litt forskjell er det mht. komponenter, men jeg tipper AW8D kunne klart både Core 2 Duo og Quad Core hvis Abit hadde kosta på seg å oppdatere bios'n. :hmm:

Endret av Zink
Lenke til kommentar
edit: Jeg stussa litt på hvorfor AW9D støtter både Core 2 Duo og firekjerner (Quad Core) med samme brikkesett. Litt forskjell er det mht. komponenter, men jeg tipper AW8D kunne klart både Core 2 Duo og Quad Core hvis Abit hadde kosta på seg å oppdatere bios'n.  :hmm:

8158085[/snapback]

Det er pågrunn av at Intel lanserte en ny type 975X hovedkort, siden Core 2 Duo trengte en annen strømstyring elns.

Lenke til kommentar
Faen!

Da har jeg gjort min livs største tabbe ;(

Trodde dette kortet støttet E-serien.

Igjen sier jeg FAEN, bare for å utrykke meg litt ekstra!

8162228[/snapback]

Det er jo bare å selge det, så kjøper du AW9D-(MAX)

AW8 er jo konge bra hovedkort, Abit kan jo ikke noe for at Intel ikke klarte å gjøre at de først 975 hovedkortene støttet Core 2 duo.

Så du får sikkert solgt det for en fin pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...