Glenn Østerud Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hei. Jeg har prøvd Vista Ultimate 64-bit en stund og har vel vært fornøyd med det. Men så leser jeg så lenge du ikke har veldig spesielle behov, så er det bedre ytelse på 32-bit Vista. Så i går kveld installerte jeg 32-bit Vista.. Men jeg synes rett og slett av disken jobber mer iherdig med 32-bit enn 64-bit? Er det noen som får noe fornuft ut av dette? Grunnen til å gå ned til 32-bit er at jeg driver en del med foto og film, og ingen av disse programmene foreligger i rene 64-bit ennå. Jeg bruker en blanding av PhotoShop Elements 5.0/CS2 til bilder, og Pinnacle Studio 10.1 til videoredigerig. Jeg merket også at Vista Performance gikk ned med et tall bak komma etter at jeg installere de siste driverne fra ATI, er det normalt? Jeg savner også muligheten for å sjekke at Vista virkelig kjører S-ATA II mot min 320Gb S-ATA II disk. Dette var jo lett å se i XP driveren fra Nvidia, men noe slik info finner jeg ikke i Vista. Maskinvare: MSI nForce4 Ultra hovedkort AMD Opteron 175 Dual Core 2Gb DDR PC3200 minne 1 x WD 320Gb S-ATA II disk ATI Radeon 1300 Pro Silent PCI-Express skjermkort Jeg har lastet ned siste drivere fra både nVidia og ATI. Ellers kjørt alle oppdatering for Vista fra Microsoft. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg lurer også på dette her- C2D er vel 64-bit, men jeg har et par hjemmekodede programmer som ikke funker på 64-bit Windows. Hvordan er ytelsesforskjellen 32 kontra 64-bit Vista? Noen som har linker, kanskje? Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Dersom Pinnacle og f.eks Adobe kommer med 64-bits versjoner av sine hjemmeprodukter, kommer jeg nok til å installere 64-bit igjen. Men jeg sjekket mer nøye på dette i går, og f.eks Pinnacle Studio 10.x vil ikke fungere i det hele tatt på 64-bit Vista. Adobe sier vel det samme om sine hjemme produkter. Jeg har fortsatt ikke funnet f.eks god programvare for viftestyring, eller for å dobbeltsjekke at disken min virkelig kjører på S-ATA II Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå