Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan hente ut data på defekt harddisk ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du sier ingen ting om hva som er defekt på HD?

Hvis den roterer, men kretskortet defekt, altså ingen kommunikasjon mellom HD og PC, så kan man sette inn et kort fra en annen, samme type HD, og berge innholdet.

Hvis den funker og filer og kataloger er slettet, kan man hente ut data som ikke er overskrevet med nyere filer, med et recoveryprogram.

Jeg bruker GetDataBack og Restorer 2000 professional, men det finns masse andre programmer.

Lenke til kommentar

Hvis den ikke starter må du enten levere den inn til et firma som kan hente ut infoen for deg. Tror faktisk Elkjøp tilbyr dette.

Men det koster forferdelig mye, så hvis det bare er musikk du vil ha, så foreslår jeg at du ripper\laster den ned på nytt.

Hvis du har en lik harddisk kan du som sagt prøve å bytte kretskortet og se om det funker. Hvis ikke kan du om du er ekstremt forsiktig åpne begge diskene (helst i et 100% støvfritt rom) og flytte platene i den ødelagte disken over i den som virker. Du får garantert mye korrupte data, og det er ikke sikkert det vil funke. Det er uansett veldig viktig at det er nøyaktig samme modell, ellers vil ikke leserhodene kunne tyde dataen på platene.

Vil IKKE anbefale den løsningen, men jeg følte den var verd å nevne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...