Melisma Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Jeg kjøpte en Dantax 42" plasma tv for 7000 kr på Elprice. Nå er vel prisen rundt 11 000 kroner. Den fungerer kjempe bra og har ikke hatt noen problemer med den. Bra bilde og funksjoner. Flere av de jeg kjenner har kjøpt seg plasma eller lcd tv, men til en mye høyere pris, da er det snakk om 20 - 30 000 kr fordi de ville ha "ordentlige tv`er og kjente merker som de kunne stole på". Omtrent alle har hatt ett eller annet problem med tv sin. Min tv er flere tommer større og like bra som deres, samme funksjoner og like bra bilde, så hva er da vitsen og kjøpe en tv som er 3 ganger så dyrere da? Man kan jo egentlig bare kaste pengene ut av vinduet spør du meg.. Endret 14. mars 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 nja.... er du veldig kresen på bildekvalitet? hvordan er det med tv-programmer, dvd- spiller? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Tviler vel egentlig på at du får funksjoner som full HD oppløsning (1080P) på en slik skjerm? Har den HDMI og komponent? Kontrastratioen på den er? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Her er en produkt beskrivelse ( riktignok fra Danmark) Dantax Jeg syns denne tv`n er like bra og se på som mange av de dyre tv skjermene.. Men det er jo selvsagt opptil enhver å bedømme,, Endret 14. mars 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Her er en produkt beskrivelse ( riktignok fra Danmark) Dantax Jeg syns denne tv`n er like bra og se på som mange av de dyre tv skjermene.. Men det er jo selvsagt opptil enhver å bedømme,, 8152464[/snapback] Den har ingen digitale innganger noe som er et "voldsomt minus" på dagens marked, og selv ville jeg heller aldri ha kjøpt en TV uten HD, men det er nå min personlige mening... (varer en liten stund, helt til HD-TV osv.. blir mer populært, og så må man gå til innkjøp igjen) Synes 1024x768 blir ganske pikslette, og uten mulighet for å koble til digitalt utstyr. Kjøpte selv en prosjektor med 1024x768 for noen år tilbake, og på den tiden så fungerte det utmerket, men merker at det er for lite for meg. Som sagt så synes jeg dette blir litt for lav oppløsning og litt pikslete. Til den prisen er nok disse spesifikasjonene bra, men sett opp mot TVer med full HD kvalitet, digitale innganger så er det en verden av forskjeller. (det samme gjelder vel også pris ) Konklusjon: Skal du se på vanlig TV eller DVD på den fungerer den nok strålende til sitt bruk. (selv om den taper litt på kabelinngangene) Kobler du den derimot til en digital, høyoppløst kilde, som f. eks PS3, Xbox360 eller PC så kommer den nok for kort. Og en med tanke på at du ikke kan koble den til en HD-DVD spiller eller Blu-ray, så blir den nok litt for lite fremtidsrettet for min del. (mangler HDCP) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Tviler vel egentlig på at du får funksjoner som full HD oppløsning (1080P) på en slik skjerm? Det er ikke native 1080p på den, men nevn en annen plasma i en overkommelig prisklasse som har det? Synes 1024x768 blir ganske pikslette (..) Som sagt så synes jeg dette blir litt for lav oppløsning og litt pikslete. 1024*768 er vanlig på 42" plasma. Hvis du skal opp på neste nivå som er 1366*768 må du opp på 50". Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Den har ingen digitale innganger noe som er et "voldsomt minus" på dagens marked, Ifølge Produsentens beskrivelse så har den HDMI og er HD-ready.. Endret 14. mars 2007 av nahojdat Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Tviler vel egentlig på at du får funksjoner som full HD oppløsning (1080P) på en slik skjerm? Det er ikke native 1080p på den, men nevn en annen plasma i en overkommelig prisklasse som har det? Synes 1024x768 blir ganske pikslette (..) Som sagt så synes jeg dette blir litt for lav oppløsning og litt pikslete. 1024*768 er vanlig på 42" plasma. Hvis du skal opp på neste nivå som er 1366*768 må du opp på 50". 8153779[/snapback] Selv om det er "vanlig" betyr ikke at det er bra. Ifølge Produsentens beskrivelse så har den HDMI og er HD-ready.. I følge linken til trådstarter så har den ikke HDMI, og jeg antokk da at dette var korrekt... HD-Ready betyr ikke at du får HD oppløsning eller HD kvalitet. Betyr bare at du kan spille av 720P / 1080i materiale, men så vil HD kvaliteten bli skalert ned. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Selv om det er "vanlig" betyr ikke at det er bra. 8165181[/snapback] Hvis du med "bra" mener "høy oppløsning", så har du rett, det er ikke veldig høy oppløsning. Hvis du derimot snakker om bildekvalitet er jeg ikke helt enig. Mener du at Panasonic 42" PV60/70 som fås for rundt 13000 er et dårlig kjøp pga XGA-oppløsningen? Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Man har vel generelt liten bruk for digitale tilkoblinger med en oppløsning på 1024x768. Dvd spiller kan kobles til via den komponente inngangen og kjøper man da gode komponente kabler er det ikke store forskjellene. Har selv en panasonic 37" skjerm med en xbox360 kjørende med 720p. Dvd filmer ser veldig bra ut, og nå er ikke xbox360 det optimale og spille av dvd filmer med heller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå