bobsymanna Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Hei,håper noen kan hjelpe meg med følgende. Har endelig fått koblet til pcen til tven, og får bra bilde. Lyden derimot er skikkelig lav(Høres ut som om lyden er inni tven..) Har akkurat fått meg ny pc (psdata november-pc), så lydkortet burde vel være greit? Er det noen spesielle innstillinger man skal gjøre på pcen får å få bedre lyd? Har prøvd med tre ulike filmer også, så det er ikke der det ligger tror jeg. Har plassert lyd-kabelen der jeg vanligvis har pc-høytalerne. Alle svar mottas med takk!! Lenke til kommentar
555 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Har du skrudd opp lyden i win? Lenke til kommentar
bobsymanna Skrevet 11. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2002 Hva tenker du på? Volumkontrollene? Har satt dem på maks. Skal det egentlig være vanlig tv-lyd, eller pleier lyden å være litt dårligere på divx? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Det kan varierer. Det kommer an på hvorvidt dynamisk kompresjoner utstrakt brukt. Du er sikker på at du har bruk rett utgang på kortet? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Hvordan er den beste måten å koble lyden til tv? Kobler bildet til tv med s-video, men det er jo kun bildet. Hvordan kan jeg koble til lyden til tv'en? [ Denne Melding var redigert av: it's me på 2002-12-11 21:08 ] Lenke til kommentar
Treat Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 kabel fra lydkortet Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 18:31, skrev It's me:Hvordan er den beste måten å koble lyden til tv? DVI må vel være det beste. :wink: Quote: Kobler bildet til tv med S-VHS *tar på pirkehatten* Det heter S-Video. S-VHS er en videomaskin- og videobåndtype. Og ja, jeg vet at folk som burde vite bedre, kaller det S-VHS. Quote: Hvordan kan jeg koble til lyden til tv'en? Hva har du av utstyr og innganger? Har du et S-Video/kompositt+RCA-til-SCART-adapter, plugger du S-Video inn der. Til lyden trenger du en minijack-til-RCA/phono-kabel, den får du på Elkjøp, Clas etc. Phonoutgangene plugger du i adapteret eller i lydinngangen på tven, minijacken plugger du i rett utgang på lydkortet. Lenke til kommentar
bobsymanna Skrevet 11. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2002 Må innrømme at jeg har ekstremt lite peiling på pcen min.. Men jeg bruker en scart til tven, på andre enden av scarten er det en todeling; den ene til den adapteren du snakket om, men s den andre er koblet der jeg vanligvis pleier å ha pc-høytalerne. Jeg får lyd, men den er ekstremt lav og "hul". Sier dette noe? Lenke til kommentar
olaks Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Line-Out utgangen på lydkortet bør fungere bedre, er sannsynligvis bedre signal på denne. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Visste egentlig det med S-video, men klarte å skrive feil. Bruker tv-ut fra Asus GF TI4200 til s-video inn på tv'en. Tror ikke tv'en har noen innganger til lyd. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Jo du får sjekke om du ikke har flere utganger på lydkortet du ikke har testet enda. Sannsynligvis er det en utgang der som er ferdig forsterket, myntet nettopp på høyttalere uten noen egen kraftigere forsterker imellom, slik som en del høyttalere, og feks TVen din (kanskje). Videre kan du trykke litt rundt i programmet du bruker til å vise filmen, kanskje det er noen lydinnstillinger der du har oversett? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 21:24, skrev It's me:Visste egentlig det med S-video, men klarte å skrive feil. Heh. :wink: Quote: Bruker tv-ut fra Asus GF TI4200 til s-video inn på tv'en. Tror ikke tv'en har noen innganger til lyd. Da er vel et SCART-adapter noe å tenke på. Koster 80spenn på Clas. Ser slik ut: Lenke til kommentar
It's me Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Jeg har sånn plugger. Har også en ledning som går fra minijack til sånn rød og hvit. Er det bare å plugge inn dem? Hovedproblemet er at tv'en er i en annen etasje en pc'en, men jeg kan jo også koble opp fra bærbar. Lenke til kommentar
Champ Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 fant ut at min lyd ble best hvis jeg plugget en plugg inn i headset inntaket på høytaleren, og resten inn på baksiden av tvn, lyden ble da mye bedre enn når jeg tok det rett fra lydkortet av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-12 17:54, skrev It's me:Jeg har sånn plugger. Har også en ledning som går fra minijack til sånn rød og hvit. Er det bare å plugge inn dem? "Sånn plugger" does not compute. :wink: Jeg forstår ikke helt hva du mener. Men ja, sikkert. Quote: Hovedproblemet er at tv'en er i en annen etasje en pc'en, men jeg kan jo også koble opp fra bærbar. Trådløst? Koster rundt 1k. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-12 17:58, skrev Champ:fant ut at min lyd ble best hvis jeg plugget en plugg inn i headset inntaket på høytaleren, og resten inn på baksiden av tvn, lyden ble da mye bedre enn når jeg tok det rett fra lydkortet av en eller annen grunn. Kommer sikkert av at høyttaleren har en innebygget forsterker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå