steinrawr Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 heihei.. jeg har satt opp hjemmenettverk mellom mine 4 datamaskiner.. 3 av maskinene bruker Windows XP home, og den siste bruker XP pro. problemet er det at jeg ikke får forbindelse mellom Pro maskinen og de som bruker Home. jeg har brukt alle default instillinger, aktivert dette i nettverkstilkoblingen og valg del filer. så den er satt til mshome på alle maskinene. hvordan får jeg koblet Pro pc'en opp mot de med home? noen måter jeg kan gi maskinene adgangstillatelser for å bla i de delte filene? Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 merke fil og printer deling som unntak i brannmur.. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 jeg har ikke brannmuren aktivert på noen av maskinene. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 jeg har ikke brannmuren aktivert på noen av maskinene. 8152792[/snapback] Har vel ikke norton brannmur eller noen andre 3-part.? Finner du maskinene i arbeidsgruppen? Har du satt riktige rettigheter osv. ? Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 jeg har ikke brannmuren aktivert på noen av maskinene. 8152792[/snapback] Har vel ikke norton brannmur eller noen andre 3-part.? Finner du maskinene i arbeidsgruppen? Har du satt riktige rettigheter osv. ? 8152858[/snapback] jeg har ikke noe antivirusprogram på noen av maskinene, og det med rettigheter vet jeg ikke noe om... jeg kan se maskinene i arbeidsgruppene ja. på den maskinen med XP pro, ingen andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå