Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC, starter ikke

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig nye deler for å bygge PC selv.

Har satt alt sammen, og det skal jo i teorien fungere, men når jeg skrur den på går den ca. ett sekund før den slår seg av.

Har sjekka at RAM og skjermkort står skikkelig i, men lurer på om det kan være strømforsyningen som leverer for lite..? Den er på 450W.

Er den kraftig nok til å drive;

AMD 5400+

2GB RAM

Nvidia Geforce 8800GTS

320GB HDD

?

Har et Abit eller Asus hovedkort som lyser rødt på to steder (disse diodene er merket POWER) når strømmen er i. Står ingenting i manualen om funksjonen disse diodene har.

Noen ideer om hva jeg kan prøve? Eller er det en tydelig og opplagt grunn til at dette skjer?

Takker for eventuell hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En såkalt P4 kontakt. Den bør være fast på PSU ettersom den har vært rimelig standard nå de siste 3 åra(?)

nei det er IKKE den avtagbare delen av ATX kontakten din du skal bruke.

Som viite nevner kan det være den er 8 pins, da skal det være mulig å dele den inn i 2x4 pins. 8pins er vel mest for dual CPU Hovedkort.

Lenke til kommentar
Henviser til denne tråden for problemene jeg har hatt.

Nå prøvde jeg bare som en siste utvei å plassere hovedkortet på ei papplate utenfor kabinettet, og det funker som bare fy.

Tingen er at alle skruefestene i kabinettet (til hovedkortet) ser ut til å være korrekt montert, og jeg har festa hovedkortet med alle skruene.

Hva er det da som er feil?

Sååh...ser ikke ut til å være noe galt med PSUen, ettersom maskinen går. Problemet er bare at den ikke vil gå når den er i kabinettet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...