FCW Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Er i startgropa for å bygge meg en mediaPC, men er rimelig grønn på akkurat dette her Har parabol fra CanalDigital, og har en CDC 7000ST set-top boks. Hvis jeg har forstått dette riktig har jeg to valg for å koble denne til et TV kort i PC'en; - Enten via standard antennekabel og TV-out - Eller via "IF- out" som visstnok looper parabolsignalet videre. Hvilke av disse er best? Hvis jeg velger siste alternativ må jeg ha TV-kort med DVB-S inngang, ikke sant? Kan jo også bruke kompositt, men... FC Endret 14. mars 2007 av FCW Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Du har to valg og du er vel inne på noe når du nevner alternativene under. Du kan enten bruke scart utgangen på set-top boksen, sette en adapter på denne slik at du får koblet svideo fra STB til et analogt tv kort i PC'en. F.eks. Hauppauge PVR150MCE. Set-top boks styres av pc'en med en ir-blaster. Eller du kan kjøpe et digitalt TV kort som støtter DVB-S, CI interface og en CAM modul for Conax. Da trenger du i så fall ikke set-top boksen, du kobler antenne kabelen fra parabolen rett i TV-kortet. Men spesielt om du er litt grønn på dette så vil jeg anbefale løsningen med analogt kort som beskrevet over. Det er veldig mye om og men med DVB-S kort og CAM og sånt. Masse fallgruver og muligheter for feil. Er i startgropa for å bygge meg en mediaPC, men er rimelig grønn på akkurat dette her Har parabol fra CanalDigital, og har en CDC 7000ST set-top boks. Hvis jeg har forstått dette riktig har jeg to valg for å koble denne til et TV kort i PC'en; - Enten via standard antennekabel og TV-out - Eller via "IF- out" som visstnok looper parabolsignalet videre. Hvilke av disse er best? Hvis jeg velger siste alternativ må jeg ha TV-kort med DVB-S inngang, ikke sant? Kan jo også bruke kompositt, men... FC 8151215[/snapback] Lenke til kommentar
FCW Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Er grønn ja Men hva brukes denne "IF out" koblingen til? Sender ikke settop boksen det ferdig dekodete tv signalet ut her?? Og hvis det gjør det, slipper man vel styret med CAM og alt det der? FC Endret 14. mars 2007 av FCW Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 IF out er nøyaktig det samme som kommer inn på IF inn. Du får ikke ferdig dekodet signal noe sted fra STB, bortsett fra analog video ut på scart'en. Er grønn ja Men hva brukes denne "IF out" koblingen til? Sender ikke settop boksen det ferdig dekodete tv signalet ut her?? Og hvis det gjør det, slipper man vel styret med CAM og alt det der? FC 8157066[/snapback] Lenke til kommentar
FCW Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 Okeidokei....gir opp det prosjektet da På STB er der 2 scart; en til TV og en til VCR Hva om jeg benytter VCR utgangen via scart/s-video kabel til PC...... Da vil jeg vel kunne gjøre TV opptak i rimelig bra kvalitet, eller? FC Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Ja, jeg bruker selv tilsvarende løsning både for live-TV og opptak og synes det blir bra. Mulig at det er noe forskjell på tv-kortene, jeg bruker Hauppauge PVR150, og synes som sagt det blir bra. Det er forskjell på direkte fra STB og via tv-kort og PC, ikke tvil om det, men helt greitt. Kjører det hele via en XBox 360. PC og STB har jeg stående i kjellern. Bare TV, forsterker og XBox 360 i stua. Eneste forbehold måtte være om CDC 7000ST har svideo ut på VCR-scart'en, vet 100% sikkert at den har det på hovedscarten, og ville vel bli overrasket om den ikke også hadde det på VCR utgangen. Okeidokei....gir opp det prosjektet da På STB er der 2 scart; en til TV og en til VCR Hva om jeg benytter VCR utgangen via scart/s-video kabel til PC...... Da vil jeg vel kunne gjøre TV opptak i rimelig bra kvalitet, eller? FC 8159305[/snapback] Lenke til kommentar
FCW Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Vel....VCR utgangen støtter åpenbart ikke S-video, kun svart hvitt bilde ( Fikk farger når jeg koblet til TV utgangen). Forsøkte så med kompositt og det funket greit, kunne ærlig talt ikke se noe særlig åpenbar forskjell i kvalitet. Regner med at jeg ender opp med det alternativet da Bare et siste spørsmål; STB har serieport utgang på baksiden ("til PC" står det i manualen) Hva i huleste skal/kan den brukes til?? Takker forøvrig for alle svar! FC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå