ka1ser Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg fullførte VGS - Almennfag, med 5 i snitt, 4 i 2MX og 3MX, og 5 og 6'ere i Fysikk. I høst begynte jeg på Sivilingeniør, nærmere bestemt Elektro, på NTNU. Jeg fant aldri min plass der, og sluttet til jul. Jeg har alltid hatt litt lyst til å gå lærerutdanning, gjerne innenfor realfag. Tingen er den at jeg har ganske like karakterer i alle fag, og har nesten like stor interesse av Samfunnsfag og Historie, som jeg har av Matte. Kanskje Ungdomsskolelærer hadde passet til meg, med tanke på at jeg gjerne kunne undervist i alle fag? Føler at jeg har litt større potensiale enn dette egentlig, men jeg er fryktelig usikker på hva som er det rette. Blir Mastergrad innenfor Realfagslærer på NTNU for tøft? Kommer fra Bodø, der jeg vet de har 4-årig utdanning. Noen gode tips? Eventuelt andre retninger jeg kan gå, som er spennende? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hvilken vei du bør gå styres i stor grad av det du interesserer deg for. Ut i fra profilen din kan det virke som om du har stor interesse for data; hva med dataingeniør? Er grunnen til at du ønsker lærerutdanning interessen du har for fagene, eller fordi du har lyst å undervise? Lenke til kommentar
k1988 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Kan jeg spørre hva det var du ikke likte ved elektronikkstudiet? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Tar du master i lektorutdannelse får du med engang høyere lønn. Du blir ansatt som en lektor og ikke en vanlig lærer. Vanlig lærerutdannelse tar 4 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå