Gormers Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Nei fordi funcom lager jo oppfølgere fordi at ingen liker spillene I begynnelsen var de nesten sikre på at de ikke skulle ha en oppfølger, men så ble spillet lagt litt mer merke til, siden det var mer en "interaktiv film". Og så bestemte de seg for å lage en oppfølger. Det står mye informasjon på den siden her, som er bloggen til writer/director ragnar tørnkvist: http://ragnartornquist.com/ 8215801[/snapback] Det lages ufattelig mange bedritne oppfølgere til bedritne spill. Funcom sin "suksess" ser ut til å avhenge av å være "nyskapende". Det skal vanskelig gjøres å overbevise noen om at det motsatte ville vært tilfellet hvis det ikke fantes "programvarepirater". *Ironi 8216180[/snapback] Ja, det er faktisk derfor, spillet i seg selv hadde dårlig gameplay, men spillet er skikkelig stemningsfylt og har en så dyp historie at du kan prøve å tenke ut på egenhånd hva som slutten handlet om og spørsmålene man lurer på. Har ikke sagt at spillet var skikkelig bra, men betyr det at vi skal kunne få lov til å piratkopiere spillet, istedenfor å kjøpe det til 200kr? Og spillet HAR fått mange priser. Men jeg antar at spill som ikke holder seg holder seg til hvordan alle andre er og ikke prøver noe nytt ikke fortjener livets rett . Det var slik tegneserier mistet populariteten, når superheltene slo an før i tiden begynte alle å lage serier om det og man mistet interessen (vet at det finnes bil spill og skytespill, men likevel). Endret 23. mars 2007 av gormers Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Bare så merkelig at "drømmefall" tilfeldigvis ligger i samme målgruppe som noen argumenter for at ikke klarer/vil kopiere ulovlig... 8212826[/snapback] Skjønte ikke helt hva du mente med det. 8213216[/snapback] Ja det var en litt klossete setning. Det jeg mente var at noen her hevder at feks. Sims ikke er særlig utsatt for ulovlig kopiering fordi deres målgruppe er jenter, og derfor selger sims så bra Drømmefall har også en helt klart samme målgruppe og skulle derfor heller ikke være utsatt for ulovlig kopiering. Likevel er det dette Funcom syter over! Endret 23. mars 2007 av Vice Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 Det er dessverre ikke så mange jenter eller barn som har sett noe til spillet, og det er tross alt 16+, så det blir faktisk mer av adventure fans som vil se på dette. Likevel, jeg skjønner hva du mener, spillet var i alle fall lagd for å appellere også til jenter. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 Men jeg antar at spill som ikke holder seg holder seg til hvordan alle andre er og ikke prøver noe nytt ikke fortjener livets rett . Det var slik tegneserier mistet populariteten, når superheltene slo an før i tiden begynte alle å lage serier om det og man mistet interessen (vet at det finnes bil spill og skytespill, men likevel). 8220065[/snapback] Det kan godt være mulig at de fortjener livets rett. Jeg skjønner ikke at folk gidder å kaste bort penger på alle NHL/FIFA/etc oppfølgere som kommer hvert år. Kjedelige drittspill, men disse er altså veldig attraktive for markedet. Problemet er at Funcom skylder på programvarepirater når de bare har seg selv å skylde. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Hvis du tar 100 000 (halvparten av det som ble lastet ned) og ganger det med 350 får du 35000000kr Det burde være nok til å sette foten ned etter min mening. Endret 23. mars 2007 av gormers Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 Hvis du tar 100 000 (halvparten av det som ble lastet ned) og ganger det med 350 får du 35000000kr Det burde være nok til å sette foten ned etter min mening. 8223214[/snapback] Det kunne gjerne vært 30 milliarder nedlastinger, for ingen av de er mulig å omsette til penger. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 Hvis du tar 100 000 (halvparten av det som ble lastet ned) og ganger det med 350 får du 35000000kr Det burde være nok til å sette foten ned etter min mening. 8223214[/snapback] Det kunne gjerne vært 30 milliarder nedlastinger, for ingen av de er mulig å omsette til penger. 8223987[/snapback] Nei, men de ville ha tjent så mye hvis ingen hadde tilgang på spillet piratkopiert. Du sier kanskje at ingen ville ha kjøpt det, men 200- 350 kr på spaceworld og elkjøp ( kostet 350 kr når det var nytt) er da vel så lite at halvparten av de, som lastet det ned, muligens ville ha kjøpt det. De hadde jo lest om det. Og det du sier bekrefter jo bare at de trenger en slags måte for å hindre at deres spill blir kopiert. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 24. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2007 Nei, men de ville ha tjent så mye hvis ingen hadde tilgang på spillet piratkopiert. Du sier kanskje at ingen ville ha kjøpt det, men 200- 350 kr på spaceworld og elkjøp ( kostet 350 kr når det var nytt) er da vel så lite at halvparten av de, som lastet det ned, muligens ville ha kjøpt det. De hadde jo lest om det.Og det du sier bekrefter jo bare at de trenger en slags måte for å hindre at deres spill blir kopiert. 8224093[/snapback] Nei, jeg sier at antall nedlastinger i grunn er irrelevant siden det ikke er gitt at en som har fått et spill gratis, i motsatt tilfelle hadde betalt for det. Dessuten så er det interessant å tallfeste antall potensielle kjøpere til halvparten av antall ulovlig ervervede kopier. Hvis det hadde vært tilfellet så hadde Funcom vært styrtrike! I virkeligheten så er kanskje tallene nærmere 10% med et slingringsmonn på 5% . På dyr programvare så nærmer vil jeg gjette vilt på at det er promille istedenfor prosenter. Forøvrig så har ikke intellektuell eiendom en pengeverdi med mindre det er mulig å omsette disse om hverandre. Jeg kan like gjerne prissette dette innlegget her til 100 000 kr pr. bokstav - og dermed hevde at verdien er mangetalls millioner. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 24. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2007 Siden spillet ikke er så kjent tenker jeg meg at mange av de som lastet det ned hadde lyst til å prøve det, og 200kr for special edition ville sett ut som en fristende pris... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå