Gå til innhold

Logitech MouseMan Dual Optical hjulet hjul+tommel knapp funk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet med Logitech trådløs. løste det med å avinstallere Logitech`s musedrivere.

Bruker standar musedrivere.

(kanskje det løser ditt problem også?)

NMV

[ Denne Melding var redigert av: N_M_V på 2001-12-22 21:07 ]

Lenke til kommentar

Jeg har også droppa å bruke logitech sine drivere, slik som de er nå er de ubrukelige. Jeg får ikke tommel-knappen til å funke i spill med microsoft sine legacy drivere, men heller det en de utalige bugsene som er med den mouswaren som er ute nå.

Hvis du må bruke mouseware var det noen som snakka om at hvis du haker av for office compatibible og scroll active window only så skulle hjulet funke i spill.

Jeg oppfordrer alle som har problemer med mouseware om å fylle ut skjemaet på: http://www.logitech.globalsupport.com/logi..._eshare/new.asp Slik at logitech blir klare over at de har et genuint problem når det gjelder drivere. Men vær så snill å skriv skikkelig (dvs ungå å bruke ord som fuck og assholes) slik at de gidder å høre på hva man har å si.

Dette er de problemene jeg har erfart med mouseware og spill:

- Hjulet fungerer dålig, eller ikke i det heletatt i spill.(Selv om folk har fått det til å funke etter endel tweaking i mouseware. Dette burde i hvertfall vert dokumentert skikkelig.)

- Hvis man holder inn tre knapper samtidlig virker ingen av dem. (Dette er i hverfall tilfellet med min dual optical. Jeg har også hørt om folk som har opplevd dette med to knapper samtidig)

- Tummel knappen fungerer dålig, hvis man binder den til noe annet enn ctrl eller shift fungerer det ikke å holde den inn. OG siden ctrl og shift er noen av knappene jeg faktisk bruker til spill blir det meningsløst å binde tommelknappen til noen av dem.

Folk med mulige løsninger på disse probleme bes poste det på disse fora slik at andre gamere også kan dra full nytte av sine logitech mus.

Lenke til kommentar

har samme musa og hadde samme problem. må gjøre som noen sa; logitech har en bitteliten registerfil, som hjeølper musa (hjulet) å funke i spill... lasta den faktisk akkurat ned, og det virker som om den funker som den skal nå!

men jeg har fortsatt et problem for å fylle drømmen min: spille wolfenstein multiplayer på tven!! men noe er galt! les innlegg her....

håper dette hjalp....

badfucka

Lenke til kommentar

Hvis du stikker på logitech sine side og velger support, kan du gå på windows 98 downloads og hente ned game_whl eller .no. Jeg er ikke sikker på om denne fila fungerer med windows 2k/xp, hvis den ikke funker kan du søke på forumet etter logitech, jeg har posta hele pathen og hvilken verdi det er som skal forandes i windows registeret i en anna thread.

ellers kan du prøve å skru på ms office compatibility og only scoll active screen, (eller.no liknende) det er noen på forumet som har sagt at dette løser problemet.

Lenke til kommentar

Hvis du har tre kanppers pilot, slik som meg og win98se, så tar du bare "use MS Office comaptaible scroll only" ellers funker ikke midterste knappen i spill. Dersom du har windowns 2000 og har logitech og er avhengig av å kunne trykke både høyre og venstre musknapp på en gang, så sliter du noe jævlig :sad: Ellers kan du jo prøve de innebygde driverne, men da hakker musa litt mer, selv med 200hz, og du kan kun sette til 100hz i selve mouse properties (må inn i regeidt eller ha avinstallert mouseware for å få 200hz)

Lenke til kommentar

Det fila gjør: kjør REGEDIT, Åpner HKEY_LOCAL_MACHINE, Software, Logitech, Mouseware, Technical, og forandre verdien til "MouseHookDllEnable" til "0"

Lagre, restart og vips!

Har dere bundet tommelknappen til en knapp på tastaturet for å bruke den i spill?

S-O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...