pat2004 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hei! På jobben har vi tenkt å kjøre fire skjermer via dvi eller vga ut fra en datamaskin. Så vurderer vi hvordan vi kan få til dette. De beste skjermkortene på for eksempel Komplett har jo to dvi-utganger, og det står skrevet at de kun støtter to skjermer. Men hvis en kjører dvi-splitter på hver av de to dvi-utgangene, dvs at signalet blir konvertert til to vga-signaler pr dvi, vil det da fungere? Vil det bli en kloning av desktopen på tre skjermer? Hvordan kan dette løses hvis en ønsker 4 skjermer? Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Det vil ikke fungere med å splitte en DVI utgang til to VGA utgangen, rett og slett fordi skjermkortet ikke støtter mer enn 2 utganger. Du har to alternativer, kjøpe et skjermkort som har fire utganger (slik som dette) eller bruke to skjermkort, f.eks et AGP og et PCI eller to x PCI-E, det kommer ant på hvilke porter maskinen deres har. Endret 14. mars 2007 av phoen|x Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Det vil ikke fungere med å splitte en DVI utgang til to VGA utgangen, rett og slett fordi skjermkortet ikke støtter mer enn 2 utganger. Du har to alternativer, kjøpe et skjermkort som har fire utganger (slik som dette) eller bruke to skjermkort, f.eks et AGP og et PCI eller to x PCI-E, det kommer ant på hvilke porter maskinen deres har. 8150663[/snapback] Mange takk for bra svar! Dette ordner seg ser det ut til! Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Det finnes også slike bokser som kloner et uttak til 2. så 2x2 Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Du får også kjøpt vga splittere som splitter signalet fra 1 vga til 3 skjermer. Men da må du jo nødvendigvis kjøre samme oppløsning og bilde på alle de skjermene. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg husker å ha sett et matrox kort for noen år siden som støtter 4 skjermer, det kostet kankskje 6k eller noe slikt og var PCI. Jeg fant noe som støtter 4 skjermer http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301398 men det er PCI Kan du ikke bruke et hovedkort med som kan ta 2 pic-e skjermkort og ha to skjermer på begge, det blir nok bedre enn pci Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Beste løsningen er som regel å kjøre 2xPCI-E skjermkort som er nevnt over her. Prisen av en vga splitter er den samme som et relativt bra skjermkort, og da er man også begrenset til lav oppløsning, og får span mode påtvunget. Selv kjører jeg 4skjerm oppsett med PCI-E og PCI.. antar det blir oppgradert til 2xPCI-E når nye ATI kommer med nytt skjermkort. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg kjører 4 skjermer på et 7800GS AGP kort. Se i signatur. Matrox TripleHead2GO + utgang nr. 2 Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg kjører 4 skjermer på et 7800GS AGP kort. Se i signatur. Matrox TripleHead2GO + utgang nr. 2 8151863[/snapback] Blir du ikke tvunget til å kjøre span-mode når du bruker triplehead? dvs at du ikke kan maksimere vinduer innenfor en enkelt skjerm? Burde kanskje være mulig med hjelpeprogram (noen som vet om et?), men ikke i utgangspunktet? Ettersom alle tre skjermene oppfattes som en enkelt skjerm vil vel maksimering gjør at det går over alle tre skjermene. Jeg maksimerer alltid forskjellige programmer på hver skjerm. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Det maksimerer seg over 3 øverst eller den ene nederst. Jeg bare justerer det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå