kholand Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Er det noen som kan sende meg driver til Lite-on SOHW 1693s dvd brenner? (en billig sak som har blitt solgt på elkjøp en stund) Finner ikke driver noe sted, liteon har til alle andre modeller untatt denne. har selvfølgelig klart å rote vekk cd! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Man trenger normalt ikke driver til DVD-brennere hvis man har Windows. Windows har innebygget driver og du skal finne den i enhetsbehandling. En annen ting er at forumet ikke er en utvekslingssentral, men et sted man kan sende f.eks lenker til hverandre. Om du skulle trenge å oppdatere firmware så har LiteOn det på sine nettsider. Lenke til kommentar
mosher Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Er det noen som kan sende meg driver til Lite-on SOHW 1693s dvd brenner?(en billig sak som har blitt solgt på elkjøp en stund) Finner ikke driver noe sted, liteon har til alle andre modeller untatt denne. har selvfølgelig klart å rote vekk cd! 8150547[/snapback] Hepp, finner sjelden drivere på siden til produsenter av optisk lagrinsmedia. Dette er som Simen1 sier, ofte med i windows. Om du kjører Linux, kan en generisk driver sikkert hjelpe deg. Om windows ikke finner driver, kan jo hende med nyere drev, så plugg den i og kjør windows update. Her finner du den på LiteOn sine sider iallefall http://www.liteonit.eu/index.php?option=co...id=33&Itemid=67 Moshern Lenke til kommentar
kholand Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 det går vel an å lese ferdig posten min før dere svarer at jeg skal lete på hjemmesiden til liteon. kjører vista, og ingen driver inkludert. ellers takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) det går vel an å lese ferdig posten min før dere svarer at jeg skal lete på hjemmesiden til liteon. kjører vista, og ingen driver inkludert. ellers takk for hjelpen. 8151682[/snapback] Slik jeg skjønte det henviste Simen1 og mosher til hjemmesiden hvis du skulle trenge ny firmware til brenneren da... Edit: du kan sjekke denne tråden her. Dette gjelder også en Lite-On brenner. Endret 14. mars 2007 av Wipeout Lenke til kommentar
kholand Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 takker for svar igjen.... i min første post så skriver jeg at jeg skal ha tak i DRIVER til windows. jeg skriver OGSÅ at "liteon har til alle andre modeller untatt denne" :-) skal ta en titt på den tråden Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) takker for svar igjen....i min første post så skriver jeg at jeg skal ha tak i DRIVER til windows. jeg skriver OGSÅ at "liteon har til alle andre modeller untatt denne" :-) skal ta en titt på den tråden 8155660[/snapback] Nå har jeg vært innom Lite-On sine sider, og ikke overraskende finner jeg ingen drivere der inne til operativsystemer nyere enn Win98. "This driver is for Windows98 only, Windows ME/2000/XP do not require any drivers, as they will install the USB Adapter Cable's driver automatically." edit: rettet skrivefeil Endret 14. mars 2007 av Wipeout Lenke til kommentar
kholand Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 usb adapter cable? dette er en intern brenner. får opp denne feilmeldingen når jeg prøver å søke etter drivere i vista Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Når det gjelder "usb adapter cable" så linket jeg bare til det som står på Lite-On sine sider når det gjelder drivere til de optiske drevene. Edit: ja, jeg vet det er en intern brenner... Har du sjekket sidene til Lite-On om du finner noe mer info der? Evt. sendt de en mail? Endret 15. mars 2007 av Wipeout Lenke til kommentar
kholand Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2007 jepp. sendt de mail og alt, men de er treige med å svare. finner kun en side på nettet som sier de har driver til denne brenneren, men det stopper der også når jeg prøver å laste ned. case closed. bestillte ny brenner :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå