Monkey Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Det er ikke noen worklog dette akkurat. Jeg har foreløpig ikke gjort annet enn å peke på utstyrlisten og punge ut for bilen. Men det er tøft nok bare det i det her landet. Etter jeg krasjet bilen min den 4. jan i år, så slo jeg til på nybil nå hvor dieselbiler hadde falt en del i pris Bilen: Ford Focus Titanium 1,6 TDCi Nevneverdig utstyr: Nøkkelfri adgang - sweet Tilleggsvarmer, programmerbar - orntli' behagelig Bluetooth og stemmestyring av anlegg og tlf 2-soners klima - redder ekteskapet Aut. nedblendbart speil - funket bedre enn jeg trodde Fabrikkmontert styling med 18" felger Sportsunderstell - et must. Bilen er rå å kjøre fra før, men blir sykt bra med dette. Regnsensor Bi-Xenon lys Cruise Bilder Her er bilen hos forhandler - helt jomfruelig 17" vinterhjul på her. Se bilder med 18" lenger nede Litt mørkt interiørbilde, men ble for lyst med blits Bilen er i tillegg til å være rød, en ikke-metallic farge. Derfor ville jeg ha lakk konservering på bilen. Har hatt Tefcar på min MC før i tiden og syns det ga et meget bra resultat og punget derfor ut for å få dette på Focusen Her har jeg tatt bilder rett etter jeg hentet bilen etter behandlingen. Den ble veldig blank og helt babyglatt i lakken. Anbefales! Ikke så lett å gjengi på bilder, men.. Tefcar merket. Det var de bilder jeg har tatt foreløpig. Håper at nybil også er velkommen her. Noen av de andre showcases/worklogs er jo intet mindre enn imponerende med tanke på den innsats som blir lagt i bilene. Endret 4. april 2007 av Monkey Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 P.O.R.N.O Skikkelig lekker bil, har virkelig fått sansen for nye Focus. Lenke til kommentar
Monkey Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 P.O.R.N.O Skikkelig lekker bil, har virkelig fått sansen for nye Focus. 8152217[/snapback] Takk takk Bilen jeg krasjet før jeg kjøpte denne var en Focus Mk1. Jeg må innrømme at jeg var litt reservert til Focus Mk2 da den kom. Men utseendet har skikkelig grown on me. Men litt felger og styling hjelper jo altid Lenke til kommentar
Snufi Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Eg likte ikkje Ford før, men dei kommer seg . Eg digger den fargen på bil. Ser flott ut den bilen Gratulera med nyebil. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Er det stor forskjell på kjøreegenskapene når det gjelder stasjonsvogn og den her "hatchback" utgaven? Moren min har en 2007-modell 1.6 TDCi stasjonsvogn, men er ikke helt begeistret over motoren. 90hk blir litt lite på en bil som egentlig har kjøreegenskaper til å takle langt mer krefter! Btw, hvor mye sank prisen over nyttår? Lenke til kommentar
Monkey Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Er det stor forskjell på kjøreegenskapene når det gjelder stasjonsvogn og den her "hatchback" utgaven? Moren min har en 2007-modell 1.6 TDCi stasjonsvogn, men er ikke helt begeistret over motoren. 90hk blir litt lite på en bil som egentlig har kjøreegenskaper til å takle langt mer krefter! Btw, hvor mye sank prisen over nyttår? 8172450[/snapback] Takk for det, Snufi. :!: Jeg tok en liten sjangs med fargen, men jeg er kjempefornøyd. Ser veldig bra ut "live". Mht kjøreegenskaper salabra, så vil en 3- eller 5-dørs Focus altid kjøre litt bedre enn en stasjonsvogn. Men du skal nok pushe bilen før du kjenner forskjellen. Men skal du ha engang, så kjøp for all del sportsunderstell. Den blir ikke hard eller stumpete. Bare fast og kontant og sitter som et skudd i svinger.. Med et slikt på en stv tror jeg det vil jevne seg ut mot en 5-dørs uten sportsunderstell. Jeg har 90 hk på min TDCi og klarer fint å ha det moro på svingete veier med det. No problem. Men - jeg skal chippe Focusen til ca 120 hk og 260 Nm. Så det kan jo kun bli bedre Prisen sank ca 20.000,- på 1,6 TDCi over nyttår Lenke til kommentar
Monkey Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Da fikk jeg endelig tatt noen bilder med 18" sommerhjul Husk å klikke på bildene for full størrelse. Det ble matte Ford/Ronal felger. Men jeg syns bilen ser litt mere sint ut med matte felger Her er litt for dere Formel 1 fans. Jeg regner med de allerfleste herinne skjønner denne. Enten man er enig eller ei Endret 4. april 2007 av Monkey Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Bortsett fra litt skrikende farge og ganske så kjedelig motor, ser denne bilen ganske så bra ut! 90HK. er ikke all værden... men heldighvis er det en diesel, slik at du får krefter der du trenger dem. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg liker den skrikende fargen og felgene. Silver metalic er "old" og utrolig kjedelig... Men som GigaFlow sier, motoren er ikke særlig rask. Har kjørt ganske mange timer med motoren nå, og er ikke veldig imponert. Skal ikke si at jeg virkelig har presset den heller da Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Veldig flott rødfarge. Passet veldig til bilen Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Definitivt en av de mest spennende bilene Ford har laget på mange år, 120hk og 260Nm under høyrefoten blir definitivt å øke kjøregleden, en av de kjekke tingene med moderne dieselmotorer er at de er "lettskremt". Dessuten finnes det en lite kjent funksjon inne i kjørecomputeren der du kan justere styreresponsen mellom komfor normal og sport, men den er godt gjemt inni menyen på kjørecomputeren. Lenke til kommentar
Monkey Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Definitivt en av de mest spennende bilene Ford har laget på mange år, 120hk og 260Nm under høyrefoten blir definitivt å øke kjøregleden, en av de kjekke tingene med moderne dieselmotorer er at de er "lettskremt". Dessuten finnes det en lite kjent funksjon inne i kjørecomputeren der du kan justere styreresponsen mellom komfor normal og sport, men den er godt gjemt inni menyen på kjørecomputeren. 8340112[/snapback] Oh jes, nå er det på onsdag det skjer. Gleder meg som en unge. :!: Det blir hos Scantune i Danmark. Er en perfeksjonistisk virtuos der som heter Per Mai. Han vet hva han gjør. Kommer tilbake med mer info når det er gjort. Stemmer det Rebel-Rider. Jeg kjører altid med komfort innstillingen til vanlig. Deilig lett på rattet. Og rett over på Sport når jeg er på noen artige landeveier. Da er det masse feedback og føling med veien Luv it. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg la også merke til den sport funksjonen, men har aldri tatt meg bryet med å teste den. Er det stor forskjell? Tror nesten jeg må teste det i morgen allerede Lenke til kommentar
Monkey Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Ja, da var det gjort! Bilen har fått ny programvare som har låst opp potensialet i motoren så langt. Første inntrykk etter å ha kjørt bilen er litt skuffelse. Hadde håpet på å kunne kjenne større forskjell. Men jeg hadde kanskje skrudd forventningene for høyt opp? Bilen leverer kraften i et jevnt skyv. Ingen dramatikk eller ekstra lyd. Bare et skyv lissom. Og når bilen er veldig stillegående fra før er det nesten bare på speedometeret at man ser forskjellen. Lettest å kjenne på at den drar like bra i 4. gir som den gjorde i 3. gir før. Og det er jo bra. Hk gikk fra 89 til 112. Moment fra 203 til 262 Nm. Hk var litt mindre enn jeg hadde håpet på. Men som Per Mai sa, så var bilen enda ganske ny og resten ville komme av seg selv etterhvert. Det ser man kanskje best fra momentet som kun var på 203 Nm imot fabrikkens oppgitte 215. Hk var nesten oppe på de angitte 90 fra Ford. Men artig at momentet enda gikk litt over det jeg hadde håpet på - selv om bilen ikke er helt innkjørt Jeg må få tatt en ny måling i høst eller neste år. Her er bilen etter utført jobb. Fikk dessverre ikke tatt noen bilder av rullinga. Ikke lett å se at bilen er blitt sterkere Men på turen hjem merket jeg en markant nedgang i forbruk på langkjøring. Fra ca 0,59 på mila før til 0,45. Det høres utrolig ut, men det sa kj.comp. Skal sjekke litt mer over tid, men om det stemmer burde jeg gå til Stortinget og få refundert mine 5500,- og i tillegg få tilbakebetalt noe av avgiften nå som jeg forurenser mindre... :!: Yeah, that'll be the day.. Endret 13. april 2007 av Monkey Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) 23hk og 60Nm ekstra? det er jo en hel ford fiesta! :!: Bare vent til motoren blir kjørt inn så blir nok gevinsten mer tydelig, men effekt/momentkurven etter chip ble helt klart bedre en før chip (gjevn og fin) Endret 14. april 2007 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Jeg forventet at forbruket skulle gå ned, men fra 0,59 til 0,45 l/mil var jo enorm forskjell(23,72%, nesten 1/4 reduksjon). Hvis du gjør mye langkjøring, kan jo fort chippen tjene seg selv inn igjen. 23 hk ekstra var vel kanskje ikke så mye, men 60 nm burde være merkbart. Bare lurer, men er det lurt å måle effekt/dreiemoment før motoren er innkjørt? Blir det ikke ekstra mye slitasje på motoren? Lenke til kommentar
Monkey Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 23 hk ekstra var vel kanskje ikke så mye, men 60 nm burde være merkbart.Bare lurer, men er det lurt å måle effekt/dreiemoment før motoren er innkjørt? Blir det ikke ekstra mye slitasje på motoren? 8382968[/snapback] Du tenker på de få sekundene han kjører den opp på 4300 rpm? Var vel ikke deroppe mere enn et par sekunder. Det skader ingenting. Dessuten hadde bilen gått ca 3700 km da det ble gjort. Så den første inisielle innkjøringen med å få alle delene i motoren "gnidd sammen" har jo skjedd da Rebel-Rider: Hehe. Vel, nesten en Fiesta.. Jeg skal få den kjørt ordentlig inn og ta en ny rulling som sagt. Så jeg er spent på hvor mye det har å si. Scantune sa at emisjons verdiene for utslipp var helt like etterpå. Altså ingen ekstra utslipp og ingen svart diesel-røyk som man ofte ser på chippede biler. Så motoren er i alle fall langt i fra pint kan man si. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 23 hk ekstra var vel kanskje ikke så mye, men 60 nm burde være merkbart.Bare lurer, men er det lurt å måle effekt/dreiemoment før motoren er innkjørt? Blir det ikke ekstra mye slitasje på motoren? 8382968[/snapback] Du tenker på de få sekundene han kjører den opp på 4300 rpm? Var vel ikke deroppe mere enn et par sekunder. Det skader ingenting. Dessuten hadde bilen gått ca 3700 km da det ble gjort. Så den første inisielle innkjøringen med å få alle delene i motoren "gnidd sammen" har jo skjedd da Rebel-Rider: Hehe. Vel, nesten en Fiesta.. Jeg skal få den kjørt ordentlig inn og ta en ny rulling som sagt. Så jeg er spent på hvor mye det har å si. Scantune sa at emisjons verdiene for utslipp var helt like etterpå. Altså ingen ekstra utslipp og ingen svart diesel-røyk som man ofte ser på chippede biler. Så motoren er i alle fall langt i fra pint kan man si. 8386226[/snapback] Jeg har en 2005 Focus Tdci 109HK Ghia. Kjøpte bilen når den var gått 18000 og den har nå gått 40000. Forskjellen på motoren fra jeg kjøpte den til nå er stor, og det er først nå at den har "løsnet" skikkelig. Så jeg tror du kan regne med økte ytelser etterhvert som bilen får flere km på tellern. Mvh Raimo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå