Gå til innhold

Mikrofonen fungerer ikke i Vista?

Anbefalte innlegg

En kamerat og jeg kjøpte oss Vista (jaja, kall oss dumme sauer eller whatever) og vi spilte endel over nettet og brukte mikrofon med Ventrilio o.l.

Vi begge fikk oss Ultimate, men mikrofonen fungerer ikke på noen av våre datamaskiner? Er det noen som har hørt om lignende problem før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke det dummeste du har gjort å kjøpe Vista. Det er jo tross alt bedre enn XP på mange områder, og det kommer til å ta over mest sannsynlig..

Nederst på skjermen din skal du se en høyttaler som symboliserer avspilling og innspillingsenheter, høyreklikk på denne og velg innspillings enheter. Dukker mikrofonen opp da? Isåfall høyreklikk på den og velg "Aktiver".

Om du ikke finner den der heller kan du høyreklikke mitt i vinduet og velge å vise alle enheter.

Litt vanskelig å forklare nå, ettersom jeg sitter på skolen. Men dette ikonet jeg snakker om skal ligge på klokkelinjen.

Lenke til kommentar

Har vært borti dette.

Prøv dette:

Kontrollpanel -> Lyd -> Innspilling -> så skal det stå et grønt merke med "hake" på over mikk.

Min stod over Digital In så derfor funket det ikke.

Hvis den står på noe annet så merker du mikken og trykker "bruk standard" knappen.

Lenke til kommentar

Takk for at dere tok dere tid til å svare :)

Kameraten min og jeg har prøvd begge disse sakene.. Vi satt i noen timer i går og gikk over forumer og prøvde alt slags max-mekking med mikrofonen, men til ingen nytte. Men på en Windows Vista side (har desverre ikke urlen her) at mikrofon driverne til Vista vil komme ut en eller annen gang i Mars. For når vi går inn på "Device Manager" står det at det er en enhet som ikke fungerer og som det ikke finnes drivere til ; "PCI Simple Communications Controller". Noe vi tror er mikrofonen. (Vi kjøpte oss engelske Vista Ultimate)

Men jeg angrer da ikke at jeg kjøpte Vista, jeg må si at jeg liker den mye bedre enn XP, men hva som irriterer meg er at det er visse spill og programmer som ikke har oppdatert seg opp imot Vista. F.eks spillet City of Heroes/Villains.

Lenke til kommentar

Jeg hadde Creative SB Audigy SE PCI inne, samme hadde min kamerat (siden vi kjøpte to helt like maskiner) men disablet dette og prøvde med det innebygde lydkortet på hovedkortet mitt (Asus P5B-V, G965, Socket-775) men fremdeles til ingen suksess..

Lenke til kommentar

Er det ikke SPDIF der? Prøv dette.

I avspillings fanen, deaktiver alt utenom høytalerene.

I innspillings fanen, deaktiver alt utenom mikrofon og line in.

Har nesten samme kort som deg, sleit litt til å begynne med, men etter jeg gjorde det som jeg beskrev ble det liv i mikrofonen.

Høyreklikk på mikrofon, egenskaper. Fanen egendefinert, skru på 20dB boost, og fanen nivå og så skrur du lyden opp til den er sånn passe.

Lenke til kommentar
Er det ikke SPDIF der? Prøv dette.

I avspillings fanen, deaktiver alt utenom høytalerene.

I innspillings fanen, deaktiver alt utenom mikrofon og line in.

Har nesten samme kort som deg, sleit litt til å begynne med, men etter jeg gjorde det som jeg beskrev ble det liv i mikrofonen.

Høyreklikk på mikrofon, egenskaper. Fanen egendefinert, skru på 20dB boost, og fanen nivå og så skrur du lyden opp til den er sånn passe.

8161856[/snapback]

Wohoo, takker så mye. Endelig fungerte mikrofonen! Crom hyller deg!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...