Gå til innhold

WVC1 codec til WMV film

A!1

Anbefalte innlegg

Prøvde akkurat å spille av Alan Wake E3 2006 HDTV traileren fra den siden. Åpnet den i Windows Media Player på Windows XP.

Så ble jeg sendt av mediaplayer til denne siden som bare kunne fortelle meg at det ikke fantes noen codec. Er ikke filmen i Windows Media Video? Skal den ikke virke automatisk i windows da?

Noen som vet hvor finner jeg en codec jeg kan bruke til å se den filmen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg prøvde å installere den codecen, sa den at jeg måtte ha en eller annen sdk versjon 9.5.

Kjørte windows update og installerte wmp11 jeg. Er det mulig å skifte look tilbake til wmp9 i wmp11?

Lenke til kommentar

Jeg har med hånden på hjertet aldri kjørt en høyere versjon enn 7, så jeg har rett og slett ikke peiling.

Her er forresten SDK-tingen som manglet:

http://download.microsoft.com/download/9/f...format95sdk.exe

-------

Men... når jeg så litt nøyere etter fant jeg plutselig WVC1 i listen over codecs støttet av ffdshow. :blush:

http://mirror01.x264.nl/x264/ffdshow_rev10...70308_clsid.exe

Finn "Video decoder configuration" på startmenyen og aktiver dekoding av WVC1, så skal den nok spilles av.

Lenke til kommentar
Prøvde akkurat å spille av Alan Wake E3 2006 HDTV traileren fra den siden. Åpnet den i Windows Media Player på Windows XP.

Så ble jeg sendt av mediaplayer til denne siden som bare kunne fortelle meg at det ikke fantes noen codec. Er ikke filmen i Windows Media Video? Skal den ikke virke automatisk i windows da?

Noen som vet hvor finner jeg en codec jeg kan bruke til å se den filmen?

8150253[/snapback]

Hmmm... et godt råd er å IKKE laste ned noe som begynner på W og slutter på MV. Eller er det et annet format som skjuler seg bak lenken? Alt som har med formatet Windows Media bugger noe fryktlig på min PC også. I tillegg er formatet TUNGT å brekke om til bedre formater. Og HVORFOR er det slik at til og med DVD-spilleren (ekstern enhet) bugger på WMV-formatet?? %&/¤%/¤!

Lenke til kommentar

Det vet vi jo alle er på grunn av

.

VLC greide ikke å spille av WVC1 fra akkurat den filmen iallefall. Oppdaget nå at jeg ikke hadde ffdshow inne. Lenge siden jeg har brukt Windows noe særlig. :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...