Gå til innhold

PS3 has over 1200 compatible PS2 titles

Toreal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PS: Linuxguru, du prøvde Resistance: Fall of Man på en 360? WoW, sjokkerende at det ikke fungerte, for ikke å nevne de andre PS3 titlene du nevner :p

8151261[/snapback]

Ja, jeg vet. XBox360 har virkelig elendig bakoverkompabilitet. Det fremgår jo klart av testen min!

8151576[/snapback]

eeh... :wow: siden når fungerte titler til "plæistæisjen tre" sammen med "eksbåks trehundreogseksti"? aldri? fungerte PS2 på xbox? nei. fungerte PS1 på N64? trukke det, gitt! testen din er like seriøs som å spille AOC (når det kommer) på en tre år gammel PC og si at det suger pga hakking, krasjing, og dårlig grafikk! prøv Xbox-titler i stedenfor, så får du reusltater som er hakket bedre :p dessuten trodde jeg at det sto tydelig "Playstation 3" på coveret til Motorstorm or Resistance. selv har jeg storkost meg med Final Fantasy Versus XIII på Commodore 64'en til en kompis :!: :!: :!:

Lenke til kommentar
Mye "hån" ute og går her nå. MGS mener det er et hån mot gamere at at Wii ikke hadde online ved lansering og Bear mener PS3's BC er et hån. Artig lesning :)

8151766[/snapback]

Tror ikke hån er riktig valg av ord i noen av sammenhengene. Snodige valg er vel heller riktig å si. Selv synes jeg det er godt å høre de klarer og pælme inn fler spill enn det de nevnte for ett par uker siden.. Da sa de rundt 1000 spill. nå er de klare med rundt 1200 spill, en uke til før patch, kanskje nermere 1500 spill. Dvs at alle 2500 spill kan være kompatible innen midten av neste måned :) At andre fanboys synes dette er et "hån" er vel forsåvidt greit nok, men for å være helt ærlig så er det jo ganske bra kompatibilitet. Emulere 7 år gamle spill igjennom en helt ny type maskin er ikke det letteste å programere....

Ja de sa at alle spillene skulle være kompatible, men det jeg har tilgode å se er at de skulle bli kompatible til lauch! Er det virkelig et utsagn som sier akkurat dette?

Lenke til kommentar

Ble ikke full kompatibilitet ved launch sagt på samme pressekonferansen hvor de sa at kontrolleren skulle være 4D? :roll:

Edit: Snek seg inn et ord for mye, skal en være språknazi starter en med seg selv.

Endret av Cryovat
Lenke til kommentar
Ble det ikke full kompatibilitet ved launch sagt på samme pressekonferansen hvor de sa at kontrolleren skulle være 4D? :roll:

8151831[/snapback]

Eneste jeg har sett er at det skulle bli full kompatibilitet, alderi pressisert med engang på lauch. Men for all del, tar jeg feil show me :D

Lenke til kommentar
PS: Linuxguru, du prøvde Resistance: Fall of Man på en 360? WoW, sjokkerende at det ikke fungerte, for ikke å nevne de andre PS3 titlene du nevner :p

8151261[/snapback]

Ja, jeg vet. XBox360 har virkelig elendig bakoverkompabilitet. Det fremgår jo klart av testen min!

8151576[/snapback]

eeh... :wow: siden når fungerte titler til "plæistæisjen tre" sammen med "eksbåks trehundreogseksti"? aldri? fungerte PS2 på xbox? nei. fungerte PS1 på N64? trukke det, gitt! testen din er like seriøs som å spille AOC (når det kommer) på en tre år gammel PC og si at det suger pga hakking, krasjing, og dårlig grafikk! prøv Xbox-titler i stedenfor, så får du reusltater som er hakket bedre :p dessuten trodde jeg at det sto tydelig "Playstation 3" på coveret til Motorstorm or Resistance. selv har jeg storkost meg med Final Fantasy Versus XIII på Commodore 64'en til en kompis :!: :!: :!:

8151800[/snapback]

Har du hørt om _IRONI_?

Lenke til kommentar

en ting jeg ikke helt skjønner...

Du kjøper en PS3, da kjøper du jo seff med ps3 spill. Du kjøper den hovedsaklig for å spille PS3 spill. Hvorfor kjøpe en ps3 hvis du skal spille ps1/2 spill? Da kan du jo like greit kjøpe den en ps1/2...

Det at ps3 i det hele tatt har støtte for spill fra tidligere konsoller er da bare et pluss, og ikke et must...

Lenke til kommentar
Det forumet her har gått over stokk og stein. Uansett om Sony kommer med en god nyhet, så drar 360 fanboysa over til andre ting de har lovt. Jeg blir seriøst kvalm av dere. Få dere et liv

8151870[/snapback]

Har blitt midre av det nå da... virker som om de har begynt å holde litt kjeft :p

Lenke til kommentar

Vitsen med et forum der ingen klarer å holde seg saklig? Hva er vitsen med å poste glade nyheter for konsolleiere hvis andre skal fortelle oss om andre ting sony/microsoft har gjort før? Skjønner ikke hvorfor folk kan glede seg over at andre konsoller enn den man har selv kommer med gode nyheter. Jeg skjønner ikke hvorfor folk må forsvare sin konsoll så mye. Dere kan ikke ha det så bra med dere selv:)

Lenke til kommentar

Du kjøper en PS3, da kjøper du jo seff med ps3 spill. Du kjøper den hovedsaklig for å spille PS3 spill. Hvorfor kjøpe en ps3 hvis du skal spille ps1/2 spill? Da kan du jo like greit kjøpe den en ps1/2...

Det at ps3 i det hele tatt har støtte for spill fra tidligere konsoller er da bare et pluss, og ikke et must...

8151874[/snapback]

Hva med de gutta som aldri har eid en sony-konsoll, og har lyst til å prøve en rekke av godspillene både psx og ps2 har å tilby? Jeg sier på ingen måte at bakoverkompabilitet er et must, men det er en absolutt koselig feature ja. Spillbiblioteket til de tideligere generasjonene av playstation er ikke akkurat til å rynke på nesen av :)

Lenke til kommentar
Det forumet her har gått over stokk og stein. Uansett om Sony kommer med en god nyhet, så drar 360 fanboysa over til andre ting de har lovt. Jeg blir seriøst kvalm av dere. Få dere et liv

8151870[/snapback]

Og hver gang "Xbox-fanboysa" drar frem noe BITTELITT negativt om PS3, så begynner PS-fanboysa og hyle og grine over at "Xbox-fanboysa" er slemme.

Lenke til kommentar

8151874[/snapback]

Hva med de gutta som aldri har eid en sony-konsoll, og har lyst til å prøve en rekke av godspillene både psx og ps2 har å tilby? Jeg sier på ingen måte at bakoverkompabilitet er et must, men det er en absolutt koselig feature ja. Spillbiblioteket til de tideligere generasjonene av playstation er ikke akkurat til å rynke på nesen av :)

8151915[/snapback]

1200 titler.... de skal fokusere på stortitlene. jeg tror ikke han som kjøper ps3'en kjøper 1200 ps2 stor titler... :no:

Lenke til kommentar

8151870[/snapback]

Og hver gang "Xbox-fanboysa" drar frem noe BITTELITT negativt om PS3, så begynner PS-fanboysa og hyle og grine over at "Xbox-fanboysa" er slemme.

8151925[/snapback]

Ja, det er det ps-fanboysa gjør. Vi griner og sier dere er slemme. Skjønner ikke hva som kan være negativt med denne tråden.

Lenke til kommentar

8151874[/snapback]

Mener iallefall selv at det er tre store grunner til å ønske full bakoverkompatibilitet:

* Slippe å ha PS2en - Hvorfor ha en ekstra boks til å samle støv hvis en kan slippe?

* Spillene - Mange PSX/PS2 titler er udødelige klassikere, denne er litt relatert til forrige, men også for dem som aldri har eid en PSX/PS2 (var "eksklusiv" pc-gamer frem til jul selv) er det fint å ha muligheten til å gå tilbake og spille ting en har gått glipp av

* Spillutvalget til PS3 ved launch - Månedene etter konsollaunch er en rimelig miserabel tid, av launchlineupen til de tre nye konsollene var det bare 2 Wii-spill som så interessante ut for min del. Da er det greit å kunne gå og plukke opp tre-fire Platinum-titler så en kan ha noe å beskjeftige seg med til de interessante titlene dukker opp.

Lenke til kommentar

Tyske Cynamite har fått PAL PS3 noen dager før release og testet en del PS2-spill.

# God of War

# MGS 2: Sons of Liberty

# MGS 3: Snake Eater

# Shadow of the Colossus

# Guitar Hero 2

# Prince of Persia: The Two Thrones

# Okami

# GTA: Liberty City Stories

# Eragon

# Final Fantasy X-2

# Ratchet & Clank 3

# Lumines Plus

Kun Eragon fungerte. 1 av 12 spill det.

kilde

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Mener iallefall selv at det er tre store grunner til å ønske full bakoverkompatibilitet:

* Slippe å ha PS2en - Hvorfor ha en ekstra boks til å samle støv hvis en kan slippe?

* Spillene - Mange PSX/PS2 titler er udødelige klassikere, denne er litt relatert til forrige, men også for dem som aldri har eid en PSX/PS2 (var "eksklusiv" pc-gamer frem til jul selv) er det fint å ha muligheten til å gå tilbake og spille ting en har gått glipp av

* Spillutvalget til PS3 ved launch - Månedene etter konsollaunch er en rimelig miserabel tid, av launchlineupen til de tre nye konsollene var det bare 2 Wii-spill som så interessante ut for min del. Da er det greit å kunne gå og plukke opp tre-fire Platinum-titler så en kan ha noe å beskjeftige seg med til de interessante titlene dukker opp.

Men det er jo ikke noe problem? De skal jo fokusere på alle platnium spill etc. Så hvorfor tar du det opp? Det vil fungere[

Endret av henrikr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...