SilentBob Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) GLEM DETTE! Se tredje post! når jeg kjører følgende spørring i mysql: GRANT select, insert, update, delete ON databasenavn.* TO databasebruker@localhost identified by 'password'; får jeg følgende feil: #1044 - Access denied for user 'databasebruker'@'localhost' to database 'databasenavn' Noen som kan forklare hva jeg gjør feil? Endret 14. mars 2007 av SilentBob Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 databasebruker og localhost er strenger, når jeg gjør det du forsøker å gjøre bruker jeg enkle anførselstegn rundt, grant.... to 'databasebruker'@'localhost' identified by 'password' Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) får fremdeles samme feil. Kan det være en for gammel mysql versjon? Tjenerversjon: 4.1.11-Debian_4sarge7-log EDIT: Virker som om det er en gammel mysql versjon som er skyld da jeg prøvde på min v.5.0 som jeg har innstalert lokalt og da gikk alt fint. Da trenger jeg hjelp med en annen ting: Siden maskinen min står påkoblet internett 24/7 er det mulig å koble php-scriptet som ligger på mittdomene.com til min mysql DB som ligger lokalt? Er det bare å bytte ut localhost med min ip-adr? Endret 14. mars 2007 av SilentBob Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Maskinen din identifiseres fremdeles som localhost selv om den kan nåes fra utsiden, så du trenger i grunnen ikke gjøre noe i forhold til mysql iallfall Lenke til kommentar
tZar Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Siden maskinen min står påkoblet internett 24/7 er det mulig å koble php-scriptet som ligger på mittdomene.com til min mysql DB som ligger lokalt? Er det bare å bytte ut localhost med min ip-adr? 8155565[/snapback] Er nok fyllt mulig det, men om det er anbefalt er vel en annen sak. Det du må gjøre er vel å åpne port 3306 (mener jeg det er, ta et Google søk) i brannveggen din. Om du benytter NAT, må du også sette opp en eller annen form for port-forwarding. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Det er vel bare hvis han skal tillate fjerntilkobling til mysql (ren gjetning fra min side), men jeg har kjørt mysql på min maskin og det eneste jeg gjorde da var å åpne port 80 Lenke til kommentar
tZar Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Utifra posten, så virker det som at han skal koble php på webhotellet mot en lokal MySql server "koble php-scriptet som ligger på mittdomene.com til min mysql DB som ligger lokalt" Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 åh... hvis det er tilfelle så stemmer sikkert det du sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå