Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

I/O device error på DVD spiller


Anbefalte innlegg

Hei.. veldig usikker på hvilket forum jeg skal spørre om dette, men forsøker her.

 

Jeg kjøpte ny maskin, bygde selv og alt er såre vel. Når jeg innstalerte WIN XP første gangen så hadde jeg ikke skrudd DVD spilleren og HD'en skikkelig i, men innstalerte allikevel og alt funka greit. Tok ut alt igjen og skrudde delene skikkelig fast og koblet de igjen på akkurat samme måte. Da får jeg I/O Device error på DVD spilleren min.

 

Både HD og DVD spiller er på samme IDE kabel (jeg har kun et IDE uttak).

 

Forsøkt:

 

- Jeg fant denne artikkelen om dette problemet:

http://support.microsoft.com/kb/891894

 

Dette hjelper ikke meg, forsøkt alle kombinasjoner minst tre ganger... jeg kommer så langt at den finner innholdet i en cd plate, men når jeg dobbelklikker på en fil på plata så får jeg "This is not a valid Win32 file" eller no lignende.

 

- Jeg er grønn på hva eventuelle hovedkort innstillinger jeg kan forsøke meg på, alt står stort sett på AUTO og det er ikke mye å stille inn på.. har forsøkt noe men endte da stort sett opp med å forværre problemet.

 

- Oppdatert Hovedkort drivere også.

 

- Prøvd annen IDE kabel

 

- Tenkte også å bare reinstalle XP, emn har også problemer med å boote fra DVD spiller, selv om han finner den.

 

Noe hjelp å få her?

 

Hovedkort: MSI P965 NEO-F

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sjekket at jumper-settingene på harddisk og DVD-ROM er satt riktig? F.eks. MASTER på harddisk og SLAVE på DVD-ROM.

8151356[/snapback]

Ja, det er MASTER på HD og slave på DVD rom.

 

Men på "welcome" skjermen til hovedkortet når jeg booter så får jeg Primary Slave: NONE.. etc.. Det står NONE på alle de nedover.

 

Men fikk lånt meg en annen cdrom nå på jobb.. prøver den når jeg kommer hjem. Begynner å bli litt frustrert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...