eliph Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Som tittelen sier, hvorfor har ikke store spill live spill som Geow, Graw, Halo og Cod dedicated servers? Ville ikke det vært bedre enn måten med player som hosts som brukes nå? Er sjøl møkklei dårlige hoster som quitter midt i games, spikes og ujevn ping. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Mulig jeg er helt på vidda nå, men kan det ikke hende at det koster en del. På en annen side så har vel utviklerene penger nok, så det burde ikke vært umulig. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Det er fordi utviklerne selv må punge ut for slike servere, noe som er dyrt hvis de skal være gode nok til å fungere skikkelig. Derfor er hosts ofte en billigere og enklere løsning for de. Lenke til kommentar
Anthropod Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hehe, hvor mye er det man må betale for xbox live? Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hehe, hvor mye får spillutviklerne av det? Fjott.... Lenke til kommentar
Amored Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Folk spiller jo online nå, så hvorfor skal utviklerne i det hele tatt gidde skall dedicated servers? Eneste spillene jeg har problemer med i blant er sportsspill (FIFA, NHL, Madden osv.), men de spillene er moro å spille på lokal multiplayer også, så derfor bryr jeg meg ikke så mye. GRAW, GeoW, Halo og CoD er det yterst sjeldent jeg har problemer med. Jeg tror faktisk jeg aldri har opplevd dårlig ping på noen av de spillene. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hvem i F... spiller du sammen med Armored? Både Halo og Gears of War kan ha en ekstrem lagg til tider, HELT uspillbart! Lenke til kommentar
Amored Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hvem i F... spiller du sammen med Armored?Både Halo og Gears of War kan ha en ekstrem lagg til tider, HELT uspillbart! 8150974[/snapback] Amored ja... Spiller med helt tilfeldige folk. Broren min spiller til og med sammen med meg på samme internettlinje... Opplever ikke lagg selvom det. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Amored ja Men det er veldig rart Da har du sikkert en syk linje Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Har heller ikke selv opplevd noe særlig lag over xbox live. Eneste gangene er vel når jeg bruker min egen internettlinje en del. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Amored ja Men det er veldig rart Da har du sikkert en syk linje 8151014[/snapback] Faktisk så har jeg ikke så veldig bra linje; 1856 / 384. Nå har jeg ikke spilt GRAW og Halo på nettet så veldig mye, så kan jo hende jeg har vært heldig Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Klarer meg veldig fint slik det er nå jeg. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Klarer meg for så vidt jeg også, er det lagg kan man jo eventuelt bare leave. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Klarer meg for så vidt jeg også, er det lagg kan man jo eventuelt bare leave. 8151056[/snapback] Verre er det nok ikke nei hehe. Lenke til kommentar
eliph Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Tenker jo ikke bare på lagg, også at hoster quitter til utide. Og det kan vel umulig være så dyrt, Cs hadde jo en haug med dedicated servers, hvorfor skulle ikke det være mulig med for eksempel Geow. Skjønner heller ikke helt hva vi betaler for med Live Gold. Å laste ned demoer? Faen, hadde det vært dedicated servers skulle jeg skjønt at det kostet penger, men er jo bare muligheten til å laste ned ting som koster. Og sånn som jeg har forstått det får Ps3 eiere alt dette og litt til, uten å betale noe som helst. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Sutre sutre sutre. Hvis du er i det minste LITT obs på hvilken host du joiner osv så er det minimalt med lagg i GeoW Lenke til kommentar
Amored Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 CS var vel en del billigere å lage enn GeoW?? Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Har hatt problemer selv ja, oftest på grunn av at en av de besøkende hos meg sitter å laster ned, blir så sint!, men servere. Ja, det hadde vært kjekt med tanke på personer som ikke burde hoste sitter å hoste, eller manglende valg av zone når deg gjelder hvilken hoster du vil finne fram. Det sier jeg meg enig i. Men, servere har mange ulemper også. Om serverne ligger i USA er sjansene for at alle i europa vil lagge, i motsetning til alle som spiller mot amerikanerne lagger. De er også ekstremt dyr når det gjelder nettopp populære spill, jo fler som spiller jo fler og kraftigere servere kreves. Spill utviklere tjener ikke noe på at man fortsetter å spille spillene deres, foruten å eventuelt øke sjansen for at vi kjøper det neste spillet deres. Derimot koster det å holde serverne ved like. Host oppsett er ganske enkelt fra ett utvikler synspunkt, man har det meste fra før og det blir mye klipp og lim, samt at microsoft har jobbet mye med å sette tilrette bibliotek som utviklere kan bruke. Så det er lett å sette opp, uten noe behov for å oppfinne hjulet på nytt. Det er EVIG, en bedrift kan ta ned serverne etter x antall år, men om noen bestemmer seg for å logge på sin xbox/ps/wii (hva som helst) og hoste en kamp om spillet støtter det. Om serverne er dårlig kan du egentlig ikke gjøre stort, er hosten dårlig kan du bare stikke, og enten hoste selv eller finne en kamp med bedre host. Dette er faktisk svært frustrende når folk som sitter på helt utilstrekkelige linjer, og får lov å hoste. Er det achievements de gjør dette for? Eller uvitenhet, eller ren og skjær ondskap for å utnytte host fordeler (siden motstanderne vil få uvanlig dårlig ping) er noe jeg ikke kan si 100%, men irriterende er det. Det beste hadde selvfølgelig vært å tilby begge deler slik at man velger etter som hva man foretrekker ut ifra ulemper og fordeler. PS: Er veldig uvitende når det gjelder CS, men er ikke de dedikerte serverne der privat eide? Endret 14. mars 2007 av Ghaundan Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 PS: Er veldig uvitende når det gjelder CS, men er ikke de dedikerte serverne der privat eide? 8151152[/snapback] Jupps.. I hvert fall var det slik i gamle dager når jeg spilte. Spill som f.eks R6-Vegas har mulighet for dedikerte servere. Så det er ingen ting som sette begrensinger her annet enn at spillutviklerene gidder lage støtte for dette. Lenke til kommentar
eliph Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Kan skjønne at de går for en løsning som både er lettvint og billig, og den funker jo til en grad. Men likte systemet i Cs sinnsykt bra, har jo ikke spilt spillet siden før Steam. Men husker at på den tiden var jo flere servere sponset av ulike bedrifter. Likte den måten mye bedre, med favoritt servere i egne lister. Muligheten for å kjøre intern ranking kun på de sidene. Hadde jo da alltid møtt de samme folka og. Slik at norske folk hadde spilt på norske servere, engelske på UK osv. Men dette her blir litt syting ja, men synes bare at systemet med player hosts fungerer dårlig for seriøse online shooters som Graw1,Graw2 og Geow. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå