Gå til innhold

Xbox live - Dedicated servers


eliph

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, hvorfor har ikke store spill live spill som Geow, Graw, Halo og Cod dedicated servers? Ville ikke det vært bedre enn måten med player som hosts som brukes nå? Er sjøl møkklei dårlige hoster som quitter midt i games, spikes og ujevn ping.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk spiller jo online nå, så hvorfor skal utviklerne i det hele tatt gidde skall dedicated servers? Eneste spillene jeg har problemer med i blant er sportsspill (FIFA, NHL, Madden osv.), men de spillene er moro å spille på lokal multiplayer også, så derfor bryr jeg meg ikke så mye.

 

GRAW, GeoW, Halo og CoD er det yterst sjeldent jeg har problemer med. Jeg tror faktisk jeg aldri har opplevd dårlig ping på noen av de spillene.

Lenke til kommentar
Hvem i F... spiller du sammen med Armored?

Både Halo og Gears of War kan ha en ekstrem lagg til tider, HELT uspillbart!

8150974[/snapback]

Amored ja... Spiller med helt tilfeldige folk. Broren min spiller til og med sammen med meg på samme internettlinje... Opplever ikke lagg selvom det.

Lenke til kommentar

Tenker jo ikke bare på lagg, også at hoster quitter til utide. Og det kan vel umulig være så dyrt, Cs hadde jo en haug med dedicated servers, hvorfor skulle ikke det være mulig med for eksempel Geow.

Skjønner heller ikke helt hva vi betaler for med Live Gold. Å laste ned demoer? Faen, hadde det vært dedicated servers skulle jeg skjønt at det kostet penger, men er jo bare muligheten til å laste ned ting som koster. Og sånn som jeg har forstått det får Ps3 eiere alt dette og litt til, uten å betale noe som helst.

Lenke til kommentar

Har hatt problemer selv ja, oftest på grunn av at en av de besøkende hos meg sitter å laster ned, blir så sint!, men servere. Ja, det hadde vært kjekt med tanke på personer som ikke burde hoste sitter å hoste, eller manglende valg av zone når deg gjelder hvilken hoster du vil finne fram. Det sier jeg meg enig i.

 

Men, servere har mange ulemper også. Om serverne ligger i USA er sjansene for at alle i europa vil lagge, i motsetning til alle som spiller mot amerikanerne lagger. De er også ekstremt dyr når det gjelder nettopp populære spill, jo fler som spiller jo fler og kraftigere servere kreves. Spill utviklere tjener ikke noe på at man fortsetter å spille spillene deres, foruten å eventuelt øke sjansen for at vi kjøper det neste spillet deres. Derimot koster det å holde serverne ved like.

 

Host oppsett er ganske enkelt fra ett utvikler synspunkt, man har det meste fra før og det blir mye klipp og lim, samt at microsoft har jobbet mye med å sette tilrette bibliotek som utviklere kan bruke. Så det er lett å sette opp, uten noe behov for å oppfinne hjulet på nytt. Det er EVIG, en bedrift kan ta ned serverne etter x antall år, men om noen bestemmer seg for å logge på sin xbox/ps/wii (hva som helst) og hoste en kamp om spillet støtter det.

 

Om serverne er dårlig kan du egentlig ikke gjøre stort, er hosten dårlig kan du bare stikke, og enten hoste selv eller finne en kamp med bedre host. Dette er faktisk svært frustrende når folk som sitter på helt utilstrekkelige linjer, og får lov å hoste. Er det achievements de gjør dette for? Eller uvitenhet, eller ren og skjær ondskap for å utnytte host fordeler (siden motstanderne vil få uvanlig dårlig ping) er noe jeg ikke kan si 100%, men irriterende er det.

 

Det beste hadde selvfølgelig vært å tilby begge deler slik at man velger etter som hva man foretrekker ut ifra ulemper og fordeler.

 

PS: Er veldig uvitende når det gjelder CS, men er ikke de dedikerte serverne der privat eide?

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar
PS: Er veldig uvitende når det gjelder CS, men er ikke de dedikerte serverne der privat eide?

8151152[/snapback]

Jupps.. I hvert fall var det slik i gamle dager når jeg spilte.

 

Spill som f.eks R6-Vegas har mulighet for dedikerte servere. Så det er ingen ting som sette begrensinger her annet enn at spillutviklerene gidder lage støtte for dette.

Lenke til kommentar

Kan skjønne at de går for en løsning som både er lettvint og billig, og den funker jo til en grad. Men likte systemet i Cs sinnsykt bra, har jo ikke spilt spillet siden før Steam. Men husker at på den tiden var jo flere servere sponset av ulike bedrifter. Likte den måten mye bedre, med favoritt servere i egne lister. Muligheten for å kjøre intern ranking kun på de sidene. Hadde jo da alltid møtt de samme folka og. Slik at norske folk hadde spilt på norske servere, engelske på UK osv.

Men dette her blir litt syting ja, men synes bare at systemet med player hosts fungerer dårlig for seriøse online shooters som Graw1,Graw2 og Geow.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...