Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Legge på seg samtidig som man trener

Anbefalte innlegg

Er ikke så veldig profesjonell når det gjelder kosthold og om kroppen.

Men det sies at man skal legge på seg når man skal trene (for å få store muskler), og at man skal spise mye karbohydrater, som kroppen gjør om til kroppsfett ved store mengder.

Hvorfor ikke bare spise potetgull og drikke cola da? Fett er jo fett?

Beklager min "noob"-tilstand, men føler jeg trenger litt opplæring i akkurat dette siden jeg har begynt og trene og skal ha store muskler :p

Endret av sndr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Fett er jo fett? Nei. Det finnes sunt fett, og usunt fett.

Karbohydratene fra cola og chips er raske, i motsetning til karbohydratene fra f.eks. havregryn, grønnsaker og liknende. Det gir to veldig ulike virkninger på kroppen.

Man skal ikke legge på seg fett når man trener for å få store muskler, men det er gjerne en virkning av å ha kalorioverskudd over litt tid (ved å spise mye, men SUNN mat). Hvis du lever på chips og cola og trener vil du få utrolig dårlige resultater, tro meg :D

Tips; Les litt om trening og kosthold, og i de forskjellige trådene. :)

Lenke til kommentar
Er ikke så veldig profesjonell når det gjelder kosthold og om kroppen.

Men det sies at man skal legge på seg når man skal trene (for å få store muskler), og at man skal spise mye karbohydrater, som kroppen gjør om til kroppsfett ved store mengder.

Hvorfor ikke bare spise potetgull og drikke cola da? Fett er jo fett?

Beklager min "noob"-tilstand, men føler jeg trenger litt opplæring i akkurat dette siden jeg har begynt og trene og skal ha store muskler :p

8149711[/snapback]

Bruk gainer til å legge på deg masse. Anbefales til "tynne" og folk med lave fettprosent.

Lenke til kommentar
Bruk gainer til å legge på deg masse. Anbefales til "tynne" og folk med lave fettprosent.

8149814[/snapback]

Man bør absolutt få skikkelig kontroll på kostholdet før man vurderer f.eks. gainer. Synes folk er litt for raske med å anbefale kosttilskudd her.
Lenke til kommentar

Jeg er jo ganske tynn da, og kroppen består mest av muskler (untatt et tynt fettlag på magen som jeg vil ha bort), og har en forbrenning til de tusen, moren min eier også en MIX-butikk hvor det selges mye junkfood som jeg pleier å spise av og til (har omtrent slutta med den type mat) og jeg har ikke lagt på meg det slag. Så det vil si at jeg trenger det gaing-greiene dere snakker om?

Lenke til kommentar

Det vil over hodet ikke si at du behøver å kjøpe gainer nei. Hva spiser du nå?

Hvis du skal legge på deg (både muskler og fett) må du spise _mye_. Regner med at du er mest interessert i å legge på deg mest muskler, men fremdeles må du spise mye i forhold til det en vanlig tenåring ser på som normalt. Spis også forholdsvis sunt, hold deg unna gatekjøkkenmaten og denslags.

Lenke til kommentar

Vel, jeg var vel litt sugen på å forklare hvordan jeg ville bli. Men om du ser på dette bildet

150x400pix-pro-cre-zma.jpg

så er det nøyaktig slik jeg vil bli, mulig jeg fallre ut av lasset her, men trengs det mye spising og påleggelse for å bli slik?

edit: Beklager ulovlig reklame :p

Endret av sndr
Lenke til kommentar

Hvis bildet ikke er manipulert vil jeg tro at vedkommende har trent noen år. Det er vel litt vanskelig å si hvor lang tid det tar for å bli slik og sånn. Noen utvikler muskler raskere enn andre.

Det beste tipset er uansett å begynne å spise skikkelig, trene skikkelig og hvile skikkelig idag! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...