Gå til innhold

Instillings hjelp! E6600 P5B-E PLUS

Anbefalte innlegg

Hei! :!:

Er litt fersk i gamet, men prøver no litt :)

Cpu: E6600 2,4 @ 3Ghz :roll:

HK: P5B-E Plus

Minne: OCZ 2048MB Platinum XTC Dual Ch. DDR2 6400 800MHz. (4.4.4.16)

Prøver å gå opp til 3,4Ghz, mn får ikke "startet" pcen! :thumbup:

Noen som kan hjelpe meg, gi meg noen tips og anbefalinger?

Legger ved 3 bilder som viser instillingene jeg har på 3Ghz oppsettet:

post-66324-1173825497_thumb.jpg

post-66324-1173825512_thumb.jpg

post-66324-1173825524_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå av spread spectrum, den skal alltid være av når man overklokker. Skru også ned vcore til ca 1.34-1.35 det skal holde hvis du ikke har vært veldig uheldig med cpu. Slå også av vanderpool og eist. bare execute disablebit som skal være enable på den siden

Prøv med det og gi en tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Slå av spread spectrum, den skal alltid være av når man overklokker. Skru også ned vcore til ca 1.34-1.35 det skal holde hvis du ikke har vært veldig uheldig med cpu. Slå også av vanderpool og eist. bare execute disablebit som skal være enable på den siden

Prøv med det og gi en tilbakemelding.

8150153[/snapback]

Hei og takk for tipset!

Gjorde som du sa, skrudde av alt ink. Speed Step, og satt ned vcore til 1.35v....

Prøvde meg på en fsb på 378 x9 (minne frec DDR2 756)som er rundt 3.4Ghz... men samme problem under oppstart, at ikke bios kommer opp!

Tenkte kjøre på 378 for å få 1:1 mellom cpu og minne

Er kanskje problemet at jeg kjører minne på "auto"? (set by SPD) Eller? :)

Lenke til kommentar

Sett minnetimings manuelt, så vet du hva maskinen kjører. Minne ditt skal klare 400MHz på 4-4-4-16, men jeg ville satt dette på 5-5-5-20 til du fikk CPU til å gå stabilt overklokket. Sjekk hvilken minnespenning settet ditt skal ha for å kjøre disse instillingen. 2.1V hørtes lite ut?

Start på 3GHz og jobb deg sakte oppover. Å gå fra 3 ->3.4GHz i et sprang er for mye.Når du møter "veggen" må du forsiktig øke på spenningene. Finn ut om det er Vcore,FSB,NB,SB eller MCH som begrenser deg. Det er mange kombinasjoner, så dette kommer til å ta flere kvelders aktiv jobbing.

På mitt hovedkort var det SB spenningen som stoppet meg. Hvis jeg setter SB under 1.7V, får jeg ikke bootet på 8x400MHz, men dette behøver ikke bety at det er det som stopper deg.Alle CPU'er og hovedkort er forskjellige!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...