Gå til innhold

Audigy Platinum

Anbefalte innlegg

Her er et problem som nok er ganske vanskelig å svare på.

Hvorfor får jeg ikke lyd i mitt Audigy Platinum kort? Jeg har skrudd fast kortet, og koblet den digitale koblingen på kortet til den digitale koblingen på cd-brenneren min. Kortet blir detektert i WinXP, og driverne blir installert. (Under installeringen av driverne meldte WinXP et problem, nemlig at creative forsøkte å instllere andre USB drivere, her gjorde jeg som MS ba om og avbrøt installasjonen av driverne. Etter det fortsatt installasjonen av de riktige driverne, og alt gikk OK.) Jeg har forsøkt å koble høyttalerne/hodetelefonen til alle inngangene på kortet, uten at resultatet blir noe annerledes. Jeg har også prøvd å koble mikrofonen min til kortet, og starte sound recording i WinXP. Her viser graphen at den mottar lyd, så dette ser ut til å virke. Jeg får bare ikke noe lyd ut av høyttalerne/hodetelefonene. Jeg har ikke koblet driventil (skikkelig) enda, så jeg håper det er problemet. Det er dog litt pussig, siden den da vitterlig ikke skal ha noe som helst med at kortet gir lyd fra seg? WinXP sin hjelpemagiker har jeg også gått gjennom, men samme hva jeg gjorde får jeg ikke lyd.

Hva skal jeg forsøke? Hva skal jeg koble hvor? Hva kan være feil? Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte bar jeg skulle legge til at når jeg kobler høyttalerne/hodetelefonene til "digital out" så får hører jeg susing. Når jeg spiller en lydfil kan jeg høre at det skjer noe, det vil si at jeg kan ane konturene av lydfilen inne i susing, veldig lavt. Tenkte bare å gi så mye inforamsjon som mulig. Ideer?

Lenke til kommentar

Vil bare legge til at jeg nettopp testet å skru lyden *opp* (veldig høyt) på høyttalerne, og da hører jeg et høyt sus, men inni i dette suset kan jeg høre konturene av lydfilen (satte på Teenage Fan Club sin Grand Prix). Det er ikke pent, og veldig lavt, men jeg kan så vidt kjenne igjen sangen. Noen ide om hva som kan være galt? Alt later til å virke, så dette er et veldig irriterende problem. Det virker bare som om noe er satt til mute/veldig lavt, men jeg kan ikke finne instillinger som fikser på det. Argh.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å konfiguere noe av instillingene på sourround mixern som fulgte med på Audigy Cd'en? Anbefaler deg å koble til de analoge lydutgangene på lydkortet først. Line out porten er port nummer to (firewireport ikke medregnet), fra siden der hvor firewire porten ligger.

Lenke til kommentar

Tror du må la installasjonsprogrammet til lydkortet ta seg av driverne. Hvis du ikke har prøvd det anbefaler jeg deg å gjøre følgende:

-Fjern alle lydkortrelaterte drivere i enhetsbehandlinga.

-Restart

-Velge å ikke installere drivere når windows ber om det.

-Kjøre softwarecd'en til Audigy kortet (tror det er et "install drivers", eller noe sånnt, valg der....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...