lobster Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Hei, jeg har problemer med å koble opp utstyret mitt her hjemme. Jeg benytter bredbånd fra Start.no Slik er oppsettett mitt i dag: Modem: Zyxel Prestige 650r Trådløs router: Edimax BR-6216MG Den trådløse routeren har en 4 portes switch innebygget og i en av utgangene er det koblet en Synology 101j. Denne ønsker jeg å benytte som en webserver. ... Den eneste muligheten jeg har tenkt ut for å få webserveren til å fungere er ved å la den trådløse routeren være "dum". Den skal ikke gi ut IP, ikke firewall, ikke noe regelsett.. Det er vel Zyxel'en som bør gi ut IP'er og det er vel også der jeg må sette opp port forwarding. er dere enige i dette oppsettet? Og, er det mulig å sette routeren opp til å være "dum"? Håper på svar ASAP Endret 13. mars 2007 av lobster Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hei ! jeg gikk ikke så langt ned i materien , men hvis zyxel`en er en router hadde jeg helt klar satt den til å være DHCP-server (dele ut IP`er) da den står "først" i nettverket . den synologi disken så helt RÅ ut den kunne jeg tenkt meg selv !! . sett opp Zyxel`en til DHCP og la den trådløse være "dum" så tror jeg du er på rett vei !! Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 har selv testa litt på Synology 101j. box'en og var ikke kjempe imponert. skal du ha den til og tryne er det bare og åpne 30 tilkoblinger til box'en og ingen andre kommer inn. og dem timer ikke ut før etter ca 4-5min. er heller ikke noe måte og endre på det :-/ eller endre timout tiden. kan hende det har kommet noe fixs den siste mnd , men har ikke sjekka. så se opp for det værtfall. og hvis du setter fast ip så må subnetmask være 255.255.255.0 (alt mindre funker ikke) den er og slit med passive mode på den hvis ikke den er rett på net, det er kun ftp. siden du ikke kan sette hvem passive port som den skal bruke. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Tusen takk for svar. Det jeg sliter mest med er å få routeren dum. Skrur jeg av DHCP i den får jeg ikke utlevert IP fra Zyxelen. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Tusen takk for svar.Det jeg sliter mest med er å få routeren dum. Skrur jeg av DHCP i den får jeg ikke utlevert IP fra Zyxelen. 8150048[/snapback] Du må sette kabel fra Zyxel til LAN port 1 på ruter (ikke WAN port) og slå av DHCP i den.. da skal den fungere som "dum" ruter/akesspunkt/videreformidler. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Yess. det funka Takk for tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå