wiLszsoN Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hei, I det siste har sony vegas begynt å bli veldig treg når jeg åpner et .veg dokument. (tar opptil 3 ganger så lang tid som det gjorde før) Vet ikke om det er avi filene det er noe feil med eller vegas. Avi filene funker perfekt i media player, men når jeg importerer de til vegas så tar det lang tid, og jeg får ikke spillt de av uten at det hakker veldig. Noen som har noen forslag? Bruker Sony Vegas 7 vis det skulle være til noe hjelp. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Det er sånn Windows-maskiner oppfører seg. De går treigere med tiden, grunnet overfylt register o.l.. Men snakker du om ukomprimerte som du har importert rett ifra DV-kamera, eller snakker du om komprimerte som f.e.k.s DivX? Det kan også være fordi at Vegas bygger "peaks" for lyden. Det som kan være grunnet til hakking under preview er at preview kvaliteten er satt for høy. Prøv å skrue ned til lavere kvalitet. Lenke til kommentar
wiLszsoN Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Det er sånn Windows-maskiner oppfører seg. De går treigere med tiden, grunnet overfylt register o.l.. Men snakker du om ukomprimerte som du har importert rett ifra DV-kamera, eller snakker du om komprimerte som f.e.k.s DivX? Det kan også være fordi at Vegas bygger "peaks" for lyden. Det som kan være grunnet til hakking under preview er at preview kvaliteten er satt for høy. Prøv å skrue ned til lavere kvalitet. 8150985[/snapback] Satt ned kvaliteten på preview, men det hjalp ikke. Avi filene er tatt med et program som heter Fraps, så det er vel komprimert. Vis det skulle være det med overfylt register, er det noen måte å fikse det? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Du har jo Registry Mechanic, men jeg pleier ofte å reinstallere. En annen idè er å sjekke for spyware, hvor Spyware Doctor er et godt alternativ. Hva står previewen på nå da? Med "draft" burde det absolutt ikke hakke. Men somsagt er det ofte et problem med komprimerte videoer. Prøv å finn ut hvordan filen er komprimert. Lenke til kommentar
Darthvidar Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Et annet tips er å defragmentere harddisken din. Er den fragmentert, må disken jobbe mer for å lese filene. Sjekk også at prosjektet ditt har samme preferanser som fila di. Dersom fila er i pal, og prosjektet ditt er i ntsc, så kan det gå tregt, siden den da vil konvertere direkte under preview. Lenke til kommentar
wiLszsoN Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Funket faktisk litt bedre nå, vet ikke hva som hjalp men. Den hakkert fortsatt litt i begynnelsen av et klipp, men spiller jeg den av en gang så hakker den ikke neste gang. På fraps sin side står det; Some video editing programs will treat movies recorded at 25fps as PAL, and those captured at 29.97/30fps as NTSC. Min er tatt opp med ca. 20fps så da skal det vel være pal. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Videoen din er korkje PAL eller NTSC. Du kan endre framerate og oppløysning for prosjektet til det same som videoen din er. Det gjer du ved å klikke på denne, om eg hugser rett: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå